איך לשכנע בן זוג לחתום על הסכם ממון

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

יש את אלו שמבינים שחתימה על הסכם ממון היא דבר חשוב שכדאי לעשות בראש שקט לטובת שני הצדדים עוד לפני החתונה, אחרים חושבים שמדובר בזימון מזל רע, התגרות בגורל בכל מה שנוגע למערכת היחסים או הבעה של חוסר אמון וחווים פגיעה. לעתים, בעיקר במקרים בהם מעורבים ילדים מקשרים קודמים, עסקים ונכסים קודמים לקשר של אחד מבני הזוג או כאשר קיימים פערים גדולים במצבם הכלכלי של בני הזוג, אחד מבני הזוג מודע לצורך בחתימה על הסכם ממון – אך רוצה שהחתימה תעשה מתוך רצון. איך משכנעים בן זוג לחתום על הסכם ממון, ובעיקר מה לא לעשות?

צרו איתנו קשר עכשיו

    לקחת את הזמן הדרוש, בנחת

    ראשית, ממש לא כדאי להציע לבן הזוג לחתום על הסכם ממון כאשר יש לחץ של תאריך או אירוע משמעותי כלשהו בעתיד הקרוב. לדוגמה, אם כבר הזמנתם את האורחים לחתונה – איבדתם את ההזדמנות שלכם להציע לבן הזוג לחתום על הסכם ממון מבלי שהדבר ייתפס כהפעלת אולטימטום ויפגע במערכת היחסים ובבן הזוג.

    אם אתם שוקלים להתחתן, אולי אפילו החלטתם על חתונה – כדאי להעלות את הנושא מיד עם ההחלטה. הסבירו למה הסכם הממון טוב לשניכם ולמה תרצו שניכם לקחת חלק בניסוח ההסכם ותכניו.

    קחו לדוגמה מצב בו זוג נישא כאשר לאחד מבני הזוג ילדים מקשרים קודמים. חתימה על הסכם ממון תשמור על האינטרסים של הילדים הללו, אולם גם תשמור על בן הזוג מפני דרישות עתידיות שאותם ילדים עלולים להציג, במיוחד אם הסכם הממון משולב בעריכת צוואה.

    דוגמה נוספת היא כאשר לאחד מבני הזוג עסק קודם. הסכם ממון יגן על בעל העסק מפני השתלטות במקרה של פרידת בני הזוג אולם גם יגן על בן הזוג ממצב בו יידרש לשאת בחובותיו של העסק במקרה וזה יכשל.

    גם אם המצב הכספי השתנה במהלך הנישואים (נולד ילד, עברתם דירה, זכיתם בירושה גדולה וכדומה) ובעקבות המצב החדש רוצים לחתום או לעדכן הסכם ממון – כדאי לעשת זאת רק אחרי ששני בני הזוג שמעו על הרעיון וחשבו עליו זמן מה.

    לערוך את ההסכם ביחד

    דרך טובה לעודד בן זוג לחתום על הסכם ממון היא לתת לו אחריות על הניסוח. כיוון שרצוי שהסכם ממון ינוסח על ידי עורך דין או נוטריון, אפשר לתת לבן הזוג לבחור עורך דין משותף שינסח את ההסכם.

    ישנם מקרים בהם הדרישה מגיעה ממשפחה עמידה או מעורך דין של אחד מהצדדים ואז הסכם הממון כבר ערוך ומנוסח. במקרה זה רצוי לוודא כי הצד השני מרגיש בנח עם הניסוח והתכן שהוא לא קבע מלכתחילה. דרך אחת לעשות זאת היא להציע לבן הזוג השני לשכור עורך דין משלו על מנת שיעבור על הסכם הממון ויעיר את הערותיו אם אלו קיימות לפני החתימה.

    במקרים כאלו, החתימה לרב יזומה על ידי בן זוג אמיד לעומת בן הזוג השני. אם אין באפשרותו הכלכלית של בן הזוג השני לשכור עורך דין, יוזם ההסכם יכול להציע לבן הזוג כי עורך הדין ימומן על ידו אך יבחר על ידי בן הזוג.

    לעשות שיחה מקדימה של תיאום ציפיות

    גם אם הצד השני הסכים לחתום על הסכם ממון, כדאי לעשות שיחה מקדימה לגבי תיאום ציפיות. במסגרת השיחה הזו יש להסביר מה הסכם הממון כולל ומה הן השלכותיו. להסביר את הלוגיקה מאחורי ההסכמות שעליהן מעוניינים לחתום וכן את היתרונות שהן מחביאים לא רק עבור יוזם ההסכם אלא גם עבור בן הזוג השני.

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו