הסכם ממון - עורך דין אחד לזוג או אחד לכל אחד?

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

הסכם ממון – עורך דין אחד לזוג או אחד לכל אחד?

כאשר בני זוג לחתום על הסכם ממון אחת השאלות שעולות היא האם לפנות לעורך דין אחד שייצג את שני בני הזוג או שמא ללכת לשני עורכי דין כאשר עורך דין שונה מייצג כל אחד משני בני הזוג? התשובה לשאלה הזו איננה חד משמעית ותלויה מאד בנסיבות בהן ההסכם נחתם ועל איזה סוג הסכם ממון בין בני זוג בכוונתם לחתום.

צרו איתנו קשר עכשיו

    כאשר קיימים הבדלים משמעותיים במעמד הכלכלי

    במקרים מסוימים, ישנם הבדלים כלכליים משמעותיים בין בני הזוג. במקרים אלו, לרב, היוזמה לחתום על הסכם ממון, בעיקר על הסכם ממון טרום נישואין, היא של בעל המעמד הכלכלי הגבוה: זה שמגיע עם נכסים קודמים לנישואין (או מערכת היחסים של זוגות ידועים בציבור), נכסי נדל”ן, זכויות יוצרים, מעמד מקצועי, עסק בבעלותו או פטנטים רשומים. לרב, לבעל המעמד הכלכלי הגבוה יהיה גם עורך דין המלווה אותו בעסקיו – ולעתים קרובות זה גם יהיה עורך הדין שיערוך את הסכם הממון.

    במקרה זה, רצוי לרב כי בן הזוג השני ייוצג על ידי עורך דין אחר מטעמו, ולו על מנת להרגיע את חששותיו של בן הזוג השני. לעתים, לבן הזוג שנמצא בעמדת נחיתות כספית אין את הכספים הדרושים לקבלת ייצוג משפטי בדיון על הסכם הממון ונעשה שימוש בעורך דין אחד, זה המייצג את בעל ההון במערכת היחסים. במקרים אלו, רצוי לוודא כי עורך הדין הוא נוטריון אשר אחד מחובותיו הוא לייצג נאמנה את שני הצדדים להסכם הממון בין בני זוג גם אם משכורתו משולמת על ידי אחד מבני הזוג בלבד.

    חסכון כספי וגישור  – עורך דין אחד לשני בני הזוג

    לרב, כאשר מדובר בהסכם ממון טרום נישואין, במיוחד כאשר מצבם הכספי של בני הזוג דומה ולא מעורבים היבטים פיננסיים שעלולים לסבך את בני הזוג: כאשר אין חובות קודמים של אחד מבני הזוג, אין ילדים מקשרים קודמים, לאף אחד מבני הזוג אין עסק פרטי משלו או נכסי נדל”ן ואחרים בעלי ערך כספי רב: בכל המקרים הללו רצוי לפנות לעורך דין אחד שייצג את שני בני הזוג.

    שימוש בעורך דין אחד לעריכת וחתימה על הסכם ממון בין בני זוג יכול לחתוך כספים רבים לבני הזוג. כאשר מעורבים שני בני זוג קיימת נטייה לקיים התדיינות משפטית וכלכלית ארוכה כאשר כל פגישה כזו מערבת תשלום שכר טרחה לשני עורכי הדין המשתתפים בהתדיינות. כאשר בני הזוג נפגשים שניהם עם עורך דין בודד, דמי טרחת עורך הדין  מערבים תשלום לעורך דין בודד ולא לשניים, ועצם הדיון וההחלטות נוטות להתקבל בזמן קצר בהרבה.

    הסכם ממון לקראת גירושין

    כאשר הסכם הממון נחתם לקראת גירושין, השאלה אם לפנות למגשר ועורך דין אחד, לחסוך כסף רב ולקצר את תהליך ההסכמה על הסכם הממון לקראת הגירושין או לפנות לשני עורכי דין שם כל עורך דין מייצג צד אחד בלבד ופועל למען האינטרס של צד זה בלבד היא פונקציה של מערכת היחסים והרצון של שני בני הזוג.

    פנייה למגשר ועורך דין יחיד, גם במצב הזה, מלבד העובדה כי מדובר בחסכון כספי ניכר ועריכת הסכם ממון במשך זמן קצר יותר, גם מהווה דוגמה טובה לילדים במידה ויש ילדים משותפים לבני הזוג ויש להחליט החלטות גם בנוגע למשמרות על הילדים, מזונות ילדים וזכויות ביקור וראייה לשני ההורים. יותר ויותר זוגות מסיימים את חייהם המשותפים בגירושין. עבור ילדי זוגות גרושים, כדאי להיווכח כי בני הזוג, גם לאחר פרידה, מסוגלים לשבת ליד שולחן אחד ולנהל דיון פרודוקטיבי ביחס להמשך חייהם.

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו