עורך דין הסכם ממון

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    עורך דין הסכם ממון

    יותר ויותר אנו עדים לסיטואציה בה זוגות הנישאים או החיים יחד, נמצאים בשלב ב’ שלהם כשברשותם רכוש כזה או אחר אותו הם מביאים עמם למערכת היחסים החדשה.

    מנגד, ישנם לא מעט זוגות שהמדובר בפרק א’ שלהם אך כל אחד מהם או אחד מהם, צבר קודם למערכת יחסים זו רכוש כזה או אחר, עליו הוא מעוניין לשמור במקרה של פרידה או גירושין.  הפתרון לכך הוא עורך דין הסכם ממון – פניה לעורך דין המתמחה בנושא לצורך הכנת הסכם ממון המגן על זכויות הצדדים.

    עניין זה של הסכם ממון מחיר הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות מאחר ובני הזוג מבינים את משמעותו של הסכם זה ואת העובדה כי המדובר במעין “תעודת ביטוח” שבמקרה של פרידה או גירושין, לא יפגע רכושם שנצבר מחוץ ליחסים.

    חשוב להבהיר – אין המדובר במהלך לא יפה הפוגע ביחסי הצדדים אלא ההיפך הוא הנכון – עריכת הסכם ממון ע”י עורך דין הסכם ממון מראש, מונע ויכוחים ומחלוקת מיותרות ויקרות בהמשך הדרך ולמעשה חוסך משני בני הזוג כאב לב רב כמו גם סבל רב – כאשר הצדדים קודם ליחסיהם מגדירים היטב את זכויותיהם המשותפות כמו גם את הנכסים שאינם מהווים חלק מהתא המשפחתי במקרה של פרידה או גירושין, הרי שבעת הפרידה עצמה, המחלוקות יהיו מינוריות ביותר ולא ידרשו השקעה של כספים רבים שלא לומר זמן רב ביותר בויכוחים משפטיים כמו גם ניהול יקר וארוך של הליכי בית משפט.

     עורך דין הסכם ממון ידאג לערוך הסכם מאוזן והוגן אשר ישמור על זכויות שני הצדדים גם יחד, ידאג לקבוע מה הם הנכסים המשותפים אלך יחד עם זאת, יקבע הוראות הנוגעות לרכוש שקדם למערכת היחסים באופן שיהיה ברור לשני הצדדים גם יחד מה שלו ומה שלה.

    אומנם ניתן לערוך הסכם ממון לבד, אך בהעדר הבנה מלאה ועמוקה של ההיבטים המשפטיים וללא הכוונה מתאימה מעורך דין הסכם ממון, עלול הסכם כזה רק לגרום יותר נזק מאשר תועלת וזאת לאור אי ידיעת החוק או ניסוח לא נכון ולא מתאים. עם עריכת הסכם ממון, יש להגישו לאישור בית המשפט המוסמך בהתאם להוראות סעיף 2 לחוק יחסי ממון בין בני זוג  התשל”ג  – 1973 אך במקרה בו מדובר בבני זוג שעדיין אינם נשואים, ניתן לאשרו אף ע”י חתימה בפני נוטריון.

    בהליך האישור בית המשפט מקריא לבני הזוג את סעיפי ההסכם, בודק האם כל אחד מהצדדים הבין הבנה מלאה על מה הוא חותם, ומוודא כי הדבר נעשה מרצון חופשי וללא לחץ או כפיה.

     

    ההליך פשוט ומהיר, ובמקרה של פערים קיצוניים ביכולת הכלכלית בין שני הצדדים הוא אף מומלץ.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו