הסכם נישואין - הסכם ממון

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

הסכם הממון הידוע ביותר הוא הסכם ממון טרום נישואין. זהו גם הזמן האידיאלי לחתימה על הסכם ממון בין בני זוג, לפני הכניסה לנישואים. יחד עם זאת, אין חובה לחתום על הסכם ממון בין בני זוג נשואים לפני הנישואים וקיימת אפשרות גם לחתום על הסכם ממון לאחר הנישואים.

צרו איתנו קשר עכשיו

    במה שונה חתימה על הסכם ממון לפני ואחרי הנישואים?

    על מנת שלהסכם ממון יהיה תוקף חוקי, עליו לקבל אישור משפטי. הסכם ממון טרום נישואין ניתן לאשר אצל רשם הנישואים או אצל נוטריון בנוסף על אישורו בבית המשפט לענייני משפחה. הסכם ממון לאחר הנישואין חייבים להיות מאושרים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הדתי.

    אישור הסכם הממון לאחר הנישואים הוא רק השלב האחרון בתהליך. בשלבים ראשונים כדאי להתייעץ עם עורך דין או נוטריון, להגיע להסכמות ולאפשר לעורך הדין לערוך ולנסח את ההסכם כך שהוא יכסה היבטים שונים שבני הזוג אולי לא חשבו עליהם בעצמם, התפתחויות שעורך דין מנוסה מכיר ויודע לחזות ונושאים כגון קביעת מועד איזון הנכסים שאינו מותנה בקבלת גט.

    עדכון הסכם ממון במהלך הנישואים

    במהלך הנישואים סביר שמצבם הכלכלי של בני הזוג ישתנה פעמים רבות וכן יתווספו נושאים אליהם לא היה ניתן להתייחס בעת חתימה על הסכם הממון המקורי, בין אם כזה נחתם לפני או אחרי הנישואים. דוגמה טובה לכך היא לידת ילד. בתי המשפט נוטים שלא לאשר הסכמי ממון המתייחסים לילדים עתידיים של בני הזוג, אולם לאחר לידת הילדים הם כבר אינם בגדר ילדים עתידיים וניתן להגיע להסכמות בדבר נושאים כגון קביעת משמרות על הילדים במקרה של פרידה, מזונות ילדים וכדומה.

    דוגמא נוספת בהן מתבקש עדכון הסכם הממון כרוכה במצב בו אחד מבני הזוג זכה בירושה נכבדת, קיבל מתנה, זכה בפרס ראשון בתכנית ריאליטי ופרס כספי מרשים בצדו או פתח חברה או עסק מרשימים. בכל המקרים הללו ייתכן שבני הזוג לא ירצו להתייחס להכנסה הנוספת שהגיע מצדו של אחד מבני הזוג כהכנסה משותפת, לדוגמה. עורך דין יוכל לעזור להם לנסח הסכם נישואין – הסכם ממון הכולל התייחסות נפרדת לרכוש שנוסף ונגררותיו: נכסים שנקנו בכסף זה, חובות שנצברו בגין העסק וכדומה. כל עדכון כזה מחייב ניסוח מחדש של הסכם הממון בין בני הזוג ואישורו בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הדתי, בהתאם לבית המשפחה או בית הדין שאישר את ההסכם המקורי.

    הסכם גירושין – הסכם ממון במסגרת ההסכם

    כאשר זוג שלא חתם על הסכם ממון לפני או אחרי הנישואים מחליט להתגרש, עליו לחתום על הסכם גירושין שיאושר בבית הדין או בבית המשפט לענייני משפחה. הסכם גירושין זה דומה במהותו להסכם נישואים אך התנאים להגדרתו קשים בהרבה כיוון שבזמן החתימה על הסכם הגירושין הרגשות השליליים של שני בני הזוג הם לרב בשיאם – רגשות כעס, פגיעה ויצר הנקמה מתערבים וייתכן מאד כי ההסכמות אליהן יגיעו שני הצדדים יהיו הוגנים פחות ומתחשבים פחות משהיו אילו חתמו בני הזוג על הסכמי נישואין בזמן, כאשר מערכת היחסים בינם הייתה חיובית.

    בנוסף, בגלל הרגשות והאינטרסים המנוגדים, במסגרת הסכם גירושין בני הזוג לרב יערבו שני עורכי דין שילחמו זה בזה על מנת לזכות כל אחד בהסכם המיטבי עבור לקוחותיהם. המאבק המשפטי עלול להמשך זמן רב ולדחות את חלוקת הרכוש, לעלות כסף רב לשני הצדדים, כסף, זמן ורגשות שהיו נחסכים אילו בני הזוג היו חותמים על הסכם ממון בזמן – עוד בזמן נישואיהם או אף לפני הנישואים עצמם.

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו