הסכם ממון וחשיבות עריכתו

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    עריכת הסכם ממון

    הסכם ממון או לחילופין הסכם טרום נישואין נחשב האומנם למאוד שנוי במחלוקת אך יותר זוגות וזוגות בעולם בכלל ובישראל בפרט מקיימים כזה כיום טרם הנישואים עקב המגמה

    העולה של מספר מקרי הגירושין בארץ.

    ההסכם למעשה מביא לידי מימוש הליך של חלוקת רכוש זכויות והסכמים נוספים במקרה בו מערכת היחסים בין הזוג הנשוי לא עולה יפה והזוג מחליט לפרק את ברית הנישואים.

    הסכם ממון שנחתם אשר נחתם טרם הנישואין יכול האומנם לגרום למחלוקת ולרגשות שליליים רבים שכן מן הסתם הזוג נמצא בפריחה מסוימת ובקשר שלו ובאופוריה ובאהבה (כך לפחות נרצה להאמין) כאשר הוא מחליט להתחתן , והנה ההסכם מכניס אותם למצב שבו הזוג מתכונן למצב שהוא ייפרד.
    הסכם ממון הינו משפטי לכל דבר ונולד מהצורך המשפטי והזוגי הבסיסי להסדיר את המצב למקרה הגרוע מכל על מנת לגרום לו לעבור הן מבחינה רגשית והן מבחינה משפטית בצורה “חלקה” ככל שניתן.

    כיצד רשומים הסכם ממון ומאשרים אותו?

    הסכם ממון חייב להיות מאושר על ידי נוטריון או רושם נישואין במוסד המתאים על פי דת בני הזוג – במידה ובני הזוג מוגדרים כחסרי דת הסכם ממון יאושר בבית המשפט לענייני משפחה.

    הסכם ממון אפשרי לאישור גם לאחר הנישואים אמנם דבר זה תלוי בהליכים מעט מורכבים יותר בבית המשפט.

    הסכם ממון וידועים בציבור

    ישנה הכרה חוקית לידועים בציבור, אומנם בישראל עיקר פסקי הדין מתבססים על תקדימים ועל הליכים מורכבים בגלל שהנישואים כפופים לחוקי הדת ואילו נושאים רגישים למדי המאוגדים בסטאטוס קוו.

    במידה וזוג הוכר חוקית במסגרת בית המשפט כידועים בציבור , הכרת המדינה מאפשר עריכת הסכם ממון טרם סיום ההליך ופסק הדין הסופי.

    כמובן שלהליך מורכב שכזה יש לשכור שירות של עורך דין משפחה בעל ניסיון בעריכת הסכם ממון ומומלץ לשאול אותו אם הוא בעל ניסיון בניהול הסכם ממון מסוג של ידועים בציבור בגלל מורכבותו.

    במה דן הסכם ממון לעיון –

    הסכם ממון מונע סרבנות גט: הסכם הממון מונע באופן מעשי סרבנות לגט היות והדבר מוטמע בהסכם עצמו ועצם הסרבנות שנובעת מחוסר הסכמה על תנאי הפרידה.

    סעיף שכזה מתקן את הדינים ביהדות שמאפשרים לגבר לבקש גט מהאישה גם ללא הנכחות שלה ויכול להגן עלייה מפני מצב לא נעים שכזה – אולם המצב בישראל עדיין מאפשר לאנשים לסרב לגירושין ברוב ההיבטים שאינם מעשיים.

    משמורת ילדים – משמרות הילדים יכולים להיקבע בהסכם הממון על פי ראות עיניהם של בני הזוג , אולם יש לציין כי לבית המשפט לענייני משפחה סמכות לערער על הסכם ממון בדבר משמרות ילדים במידה ויממוש שכן חשיבות עתיד הילדים בעיקר בגיל הרך גדולה מחשיבות מימוש הסכם ממון על כל סעיפיו ואין לסכן את עתיד הילדים בכלל ובפרט אם מדובר בילדים בגיל הרך על סמך הסכם ממון שנחתם טרם הנישואים – כלומר על פי רוב המקרים לפני שהם נולדו ולרוב לפני שאפילו תוכננו.

    חלוקת הרכוש ומזונות – תשלומי המזונות,גולת הכותרת שהולידה באופן מעשי את הסכם הממון שכן לעיתים חושש אחד הצדדים שהגיע ממעמד מבוסס כי הצד השני ינצל את מעמד הנישואים לטובתו הכלכלית שכן חלוקת הרכוש אמורה להסתכם ב-50/50 דבר שיכול להסב נזק כלכלי אדיר לאדם בעל יכולת כלכלית גבוה.

    בכל הקשור לתשלומי המזונות , הסכם ממון האומנם יכול לציין מה הוא התשלום אך הדבר כפוף לחוקים שנקבעו ואלו גלובליים על כל המקרים. מעמד כלכלי ולמעשה אפילו אבטלה אינה פותרת באופן מעשי את האב או האם במקרים מסוימים בתשלום מזונות, מומלץ לעיין בדפי המידע המורחבים באתר לגבי תשלום מזונות ובכל הקשור לעריכת הסכם ממון להיזהר מאוד מסעיף זה שיכול להשאיר את אחד הצדדים ללא הזכות הבסיסית לכלכול.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו