ביטול הסכם ממון

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    סעיף 2 לחוק יחסי הממון בין בני זוג התשל”ג- 1973 קובע, כי הסכם ממון יאושר וכל עוד לא אושר, הוא חסר תוקף. הסכם זה אינו ניתן לשינוי שלא בהסכמת הצדדים בכתב, כשהשינוי אף הוא יאושר ע”י מי שהסמיכו המחוקק לכך. משום כך, נוטים בתי המשפט לדחות תביעות לביטול הסכמי גירושין אף אם למגישים אותן יש עילות וראיות לביטול מבחינה משפטית.
    עמדה זו  מבקשת ליתן תוקף, רב השפעה וחשיבות להסכם גירושין שנחתם בין בני זוג, משהום שזהו הסכם ארוך טווח ובעל חשיבות מכרעת על חיי שני הצדדים, ולכן יש לעשותו מתוך שיקול דעת וברצינות המירבית. ולכן לאחר אישור ומתן תוקף של פסק דין להסכם , אין אפשרות משפטית לבטלו או לשנות אותו.

    חשיבות הייעוץ והסיוע המשפטי

    משום שלא ניתן לבטל הסכם גירושין, מן הראוי שיעשה שיקול דעת מעמיק ויסודי לפני חתימה עליו. כדי ששום צד לא יצא מקופח, רצוי מאוד לפנות לעורך דין גירושין לשם תביעות של הצד השני, וכדי לדעת להתמודד נכון עם התביעות של הצד האחר. ללא עורך דין מומחה, יתכן כי ההסכם ייחתם בפזיזות, או לא יהיה צודק מבחינת אחד הצדדים, ומשום שכאמור לא ניתן לבטלו לאחר שאשור, כדאי מאוד לחתום עליו רק כאשר עורך הדין המייצג כל אחד מבני הזוג, מבין אותו לאשורו ויודע להגן ולתבוע את זכויות הצד שהוא מייצג.

    סעיף המזונות פתוח לדיון

    כאמור את הסכם הגירושין לא ניתן לבטל, אך כן ניתן להגיש תביעה על הגדלת מזונות הילדים, משום שעל ההסכם חתמו ההורים ביניהם והילדים אינם צד בהסכם הגירושין שביניהם. תביעה הגדלת מזונות הילדים תוגש עם כל האסמכתאות והראיות הנדרשות המוכיחות שינוי משמעותי בהוצאות הילדים הדורשים, עדכון מחדש של דמי המזונות המשולמים להם.

    הסכם גרישין

    הסכם גירושין הוא המסמך שכולל את הסדרת כל הנושאים המשותפים לבני זוג שהחליטו לפרק את התא המשפחתי. להסכם ניתן להגיע לבד בהסכמה של שני הצדדים, אולם אם קיימות מחלוקות באשר לסעיפים שונים, ניתן לפתוח בהליכי גירושין אשר מטרתם הסופית היא בעצם, להגיע להסכם משותף, שהכל הכלול בו, מקובל ומוסכם על שני הצדדים.
    זוגות רבים הנפרדים, מצליחים להגיע להסכם משותף ביניהם ללא שום מחלוקות, אולם כאשר בני הזוג מצויים ביחסים לא תקינים ונושאים עימם מועקות של אשמה, כעס ומרירות יכולים אלה להתבטא בהליכים משפטיים ארוכים מצד כל אחד מבני הזוג, ועד שלא יצליחו ליישר את כל המהמורות ביניהם, לא יהיה הסכם גירושין.

    בית דין רבני או בית משפט לענייני משפחה?

    בית הדין הרבני נוהג עפ”י ההלכה ולשיטותיו קיימת עדיפות משפטית בנוגע להתנהלויות של בני זוג ובעיקר בנושא בגידה, הכרזה על “אישה מורדת” וכו’, לעומת זאת בית המשפט לענייני משפחה, אינו מתחשב בהלכות דתיות וכל ההחלטות המתקבלות בעניינים של בני זוג מתקבלות על סמך הראיות המשפטיות המוגשות בתיק.

    מלחמת עולמות

    בתיקי גירושין מורכבים יתכן כי כל אחד משני הצדדים ירצה להטיל גם  צווים ועיקולים על הצד השני, בשל חששות לדוגמה על הברחת נכסים, מכירת רכוש וכו’. הליכי גירושין בין בני זוג יכולים להפוך בקלות למלחמה כל אחד על הצדק והרצון שלו לא להיות מקופח מההסכם מול הצד השני. יש כאלה שיוציאו גם צווי מניעה שונים, במטרה לבלום או לעכב פעולות מסוימות מהצד השני, או בשל חשש של השתמטות מאחריות והימלטות מהארץ של צד כלשהו וכו’.
    כאשר בני זוג חלוקים ביניהם ומערכת היחסים שלהם גרועה מכדי להידבר ביניהם ולהגיע להסכמה, הדבר הכי נכון לעשותו הוא לפנות לעורך דין מומחה בתחום הגירושין. בני זוג אלה כפי הנראה יצטרכו תיווך כדי להידבר ביניהם ולהגיע להסכמות וזה בדיוק תפקידם של עורכי הדין של שני הצדדים, שינהלו עבורם את המו”מ, ידרשו כל אחד  צדק ללקוחותיהם, עד שיגיעו להסכמה ולהסכם חתום.
    Call Now Buttonצלצלו עכשיו