הסכם ממון מורכב

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

הסכם ממון מורכב

הסכמי ממון יכולים להגיע בכל מיני צורות ואופנים ולשמש מטרות שונות בנוסף לקביעת הסדרי חלוקת הנכסים בין בני זוג לאחר פרידה. עלות מחיר הסכם ממון מורכב היא אמנם יקרה יותר מעלותו של הסכם ממון פשוט, אולם המטרות וההגנה הנוספת שהוא משרת הופכות דווקא הסכם ממון שכזה למחויב המציאות.

צרו איתנו קשר עכשיו

    מה הופך הסכם ממון למורכב? – למשל בעלות על עסק או חברה

    כאשר אחד מבני הזוג הוא בעל עסק או חברה, נושא הסכם הממון בין בני זוג הופך להיות חשוב במיוחד. חשבו על הסיטואציה הבאה: בני זוג נישאים ואחד מבני הזוג פותח עסק קטן אחרי הנישואים. כמה שנים לאחר מכן, בני הזוג נפרדים. במידה והסכם הממון לא עודכן וכולל התייחסות לעסק שהוקם, או שכלל לא נחתם הסכם ממון וחוק יחסי ממון בין בני זוג מוחל על בני הזוג הרי העסק נחשב רכוש של שניהם, שווה בשווה. כפועל יוצא יכולים לקרות מספר סיבוכים אשר יקשו על בני הזוג ויהפכו את חייהם לקשים בהרבה בזמן הגירושים.

    א – העסק בחובות

    המקרה הזה, בן הזוג שאינו בעל העסק מוצא את עצמו בחובות גם הוא, למרות שהעסק נוהל על ידי בן הזוג השני. לנושי העסק יש קדימות על רכוש משותף של בני הזוג, ובן הזוג שאינו בעל העסק עלול למצוא את עצמו מחזיר את חובות העסק לאחר הגירושין.

    ב – חצי מהבעלות עוברת לידי בן הזוג שאינו מעורב בעסק

    גם מקרה זה הוא בעייתי מסיבות רבות. ראשית – אם בן הזוג שלא היה מעורב בעסק מוצא את עצמו כבעלים של חצי מהעסק – הוא הרי אינו מחויב למכור את חלקו. אם יתעקש על ניהול פעיל, בעל העסק ימצא את עצמו לפתע פתאום עם שותף פעיל, ולא סתם שותף אלא אחד שנושא מטען שלם של כעסים ורגשות נקם כנגדו.

    גם אם בן הזוג שאינו בעל העסק אינו מעוניין להכנס כשותף פעיל – הרי שעדיין יצטרך בעל העסק לפדות את חצי משוויו של העסק מידי בן הזוג השני.

    ג – בני זוג שהיו שותפים לעסק

    גם מקרה זה סבוך כי יתכן שבעקבות הגירושין, ירצה אחד הצדדים לפרוש מהעסק או שיפעל על מנת לפגוע בעסק. ללא חוזה ברור בין בני הזוג הנוגע לאופן פרישת אחד הצדדים מהעסק או לפיצוי הניתן עקב חבלה בעסק בן הזוג השני שממשיך להשקיע בעסק יצא מופסד.

     

    מה הופך הסכם ממון למורכב? – למשל קיום של ילדים מקשרים קודמים

    דוגמה נוספת בה הסכם הממון עלול להתגלות כמורכב הוא במקרים בהם מעורבים ילדים מקשרים קודמים וקיים הרצון לשמור לא רק על האינטרסים של בני הזוג בפרידה אלא גם על האינטרסים הכלכליים של הילדים מהקשרים הקודמים של בני הזוג.

    במהלך החיים המשותפים, נכסים רבים, גם כאלו שהיו במופגן של אחד מבני הזוג בלבד לפני מערכת היחסים, עלולים לאבד את הגדרתם כנכסים פרטיים. קחו לדוגמה ריהוט יקר שהיה של אחד מבני הזוג עוד מהקשר הקודם. במידה וריהוט זה הועבר לדירה משותפת ונעשה בו שימוש משותף שוטף, אולי הריהוט אפילו עבר שיפוץ או ריפוד מחדש במהלך החיים המשותפים, לא מן הנמנע כי למרות שבמקור הריהוט היה רק של אחד מבני הזוג – לאחר החיים המשותפים הוא ייחשב לרכוש משותף של שני בני הזוג.

    במקרה של גירושין או פרידה, מה יהיה דינו של הריהוט היקר הזה? האם הוא יימכר ותמורתו תתחלק שווה בשווה בין בני הזוג? ומה לגבי הילדים מהקשרים הקודמים שגם להם עניין כלכלי בריהוט וצפויים לרשת אותו בבוא העת? גם להם זכות לערער ולפתוח בהליך משפטי סבוך כנגד עתידו של הריהוט הנ”ל.

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו