אישור הסכם הממון

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

ישנם כמה תנאים בהם הסכם ממון חייב לעמוד על מנת שיהיה לו תוקף חוקי. אחד מהתנאים הללו הוא כי ההסכם יערך בכתב. על פי החוק דינו של הסכם בעל פה הוא שקול להסכם בכתב – אך לא כך הדבר בעניין הסכמי ממון בין בני זוג. כאן, ההסכם לא ייחשב כהסכם ממון במידה לא נערך בכתב ואושר על ידי גורם משפטי מתאים. אז מה נחשב לגורם משפטי מתאים? ישנם מצבים שונים ובכל מצב הגורם שמוסמך לאשר את הסכם הממון הוא שונה.

צרו איתנו קשר עכשיו

    אישור הסכם ממון טרום נישואין

    כאשר שני בני זוג באים לחתום על הסכם ממון טרום נישואין יש להם מספר אפשרויות שונות חוקיות לאשר משפטית את הסכם הממון. אפשרות ראשונה היא לאשר את הסכם הממון בבית המשפט לענייני משפחה. לא מדובר בפרוצדורה ארוכה או יקרה מדי, עלות אישור כזה עומדת אל אגרת בית המשפט – 554 ₪ ובלבד שאין תביעות קיימות בין בני הזוג או ערעורים. שימו לב שכאן מדובר באישור בלבד – עדיין יש צורך בעריכת הסכם הממון טרום הנישואין, פעולה שעלותה יקרה בהרבה ורצוי מאד שתעשה על ידי עורך דין המוסמך לכך ובעל ניסיון בתחום. עלות עריכת הסכם ממון טרום נישואין יכולה לעלות החל מ-2500 ₪ ולהגיע גם למעל ל-10,000 ₪, כאשר המחיר נקבע על סמך מורכבות ההסכם הנדרש, כמות הנכסים הקיימת ומחירון משתנה בין עורכי דין שונים.

    אפשרות שנייה לאישור הסכם ממון טרום נישואין היא אצל רשם הנישואים בעלות דומה לזו של אישור ההסכם בבית המשפט. אפשרות שלישית מעט זולה יותר היא אישור הסכם הממון טרום הנישואין אצל נוטריון. כיוון שנוטריון הוא עורך דין, הוא רשאי גם לבצע את עריכת הסכם הממון בנוסף על אישורו. עלות אישור הסכם ממון טרום נישואים אצל נוטריון עומדות על 368 ₪ לאישור ו-64 ₪ לכל עותק של ההסכם. מחירים אלו אינם כוללים מע”מ, ואינם כוללים את מחירי עריכת הסכם הממון עצמו.

    יתרונות חתימה על הסכם ממון טרום נישואין אצל נוטריון

    מלבד נושא העלות והאפשרות שמאשר החתימה יהיה גם עורך הסכם הממון יש שלושה גורמים נוספים שבגללם עדיך לאשר הסכם ממון טרום נישואין דווקא אצל נוטריון. ראשית קיים נושא הזמינות. בבית המשפט יקבע לכם תאריך שימוע שלא יהיה מידי וייתכן וידחה בשבועיים שלושה ואף יותר. גם גמישות קביעת התאריך אינה קיימת במקרה זה. אצל נוטריון, קביעת הפגישה יכולה להתבצע באופן מהיר מאד, לעתים אף באותו היום. תמורת תשלום נוסף, ניתן אף להעתיק את הפגישה אל מקום שבו נח יותר לבני הזוג להיפגש באווירה פחות נוקשה מאשר משרדים רשמיים.

    בנוסף, כאשר הנוטריון עורך את הסכם הממון טרום הנישואין וגם מאשר אותו, ניתן להקדיש את מלוא הזמן הדרוש להסברים והבהרות, ואפילו לחשוב, לבצע שינויים ותיקונים בהסכם בעת הצורך. בבית המשפט האישור הוא בגדר אישור בלבד. השופט יוודא כי הצדדים מבינים את ההסכם וחותמים עליו ללא כפייה, יקריא את ההסכם ויאשר כי שני הצדדים חתמו עליו. במידה ואחד הצדדים ירצה להכניס שינויים יהיה עליהם לחזור לעורך הדין שערך את הסכם הממון ולקבוע מועד נוסף בבית המשפט.

    נוטריון יכול לשמש מתווך במחלוקות שצצות, דבר ששופט בבית המשפט אין לו זמן אליו. לכן, כאשר מדובר בהסכם ממון טרום נישואין – רצוי לאשרו אצל נוטריון.

    אישור הסכם ממון בין בני זוג לאחר הנישואים

    הסכם ממון לאחר הנישואים, כולל עדכון ההסכם הקיים, יכול להיות מאושר רק בבית המשפט לענייני משפחה או בבית דין דתי שבו נערכו הנישואים. גם כאן, עלויות האישור נפרדות מעלויות עריכת ההסכם עצמו. קיימת משמעות לבית המשפט או בית הדין שנבחרו כיוון שהם אלו שיכריעו, למעשה, היכן יתבצע הדיון בגירושים, במידה ובני הזוג ייפרדו. הסכם ממון לאחר נישואים כולל גם הסכם ממון כחלק מהסכם גירושין.

    אישור הסכם ממון בין זוגות ידועים בציבור ולהט”בים

    למרותש החוק אינו מחייב אישור הסכמי ממון בין בני זוג שאינם נשואים, רצוי מאד לקבל אישור מבית המשפט לענייני משפחה גם עבור הסכמי ממון מסוגים אלו על מנת שיקבלו תוקף משפטי של פסק דין ולא יהוו את הקרקע עליה רבים במידה ובני הזוג נפרדים.

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו