הסכם ממון בסיסי

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

הסכם ממון בסיסי בין בני זוג הוא הסכם בכתב, כזה שקיבל אימות ותוקף משפטי, ונוגע לחלוקת הנכסים והרכוש בין בני זוג במקרה של פרידה. כאשר בני הזוג מגיעים ללא רכוש רב קודם והם מתחילים את חייהם המשותפים שבמהלכם יצברו נכסים במשותף, הסכם הממון בינם יהיה לרב בסיסי. אך בני זוג מגיעים בהרבה צורות וקונסטלציות שלעתים קרובות גורמים לסיבוכים נוספים בהסכמי הממון והופכים אותם למורכבים.

צרו איתנו קשר עכשיו

    מה נכלל בהסכם ממון בסיסי?

    הסכם ממון בסיסי כולל רשימה מסודרת של נכסי בני הזוג שהיו שלהם לפני שהחילו כוונת שיתוף על נכסיהם. יכול להיות שמדובר בדירה או רכב שהיו של אחד מבני הזוג עוד מלפני התקופה בה הכירו אחד את השני. שנית, הסכם ממון צריך להכיל התייחסות לנושא הכתובה: האם הסכם הממון מייתר את הכתובה ואת הסיכומים וההתחייבויות הכלולים בה או מגיע בנוסף לכתובה והכתוב בה. ליבו של ההסכם נוגע לאופן חלוקת הנכסים בין בני הזוג במידה והם ייפרדו. ישנם זוגות המעוניינים לשתף את כל נכסיהם כולל נכסים שהיו ברשותם לפני הקשר הזוג או נכסים דוגמת ירושות ומתנות שיגיעו לידי אחד מבני הזוג במהלך הקשר הזוגי. אחרים ירצו דווקא להפריד בין נכסי בני הזוג כאשר כל אחד מנהל את ענייניו הכספיים בנפרד מבן הזוג השני, כל הנכסים שנרכשו, גם במהלך הקשר הזוגי יישארו רק ברשות אותו בן הזוג עליו הם רשומים. לכל זוג רצונות משלו ודרכים משלו בהם הוא רואה את הדרך שבה ינהל את חלוקת הרכוש שנצבר במהלך החיים המשותפים.

    הסכם ממון בסיסי לידועים בציבור

    כאשר זוגות נשואים, הסטאטוס והתאריכים המגדירים את הקשר הזוגי והמשך השיתוף הם קבועים. ניתן לשנות תיארוך זה ובפרט את מועד סיום חלוקת הנכסים וביצוע איזון משאבים במסגרת הסכם הממון בין בני הזוג אולם תחילת השיתוף נקבעת על פי רב בהתאם לתאריך קיום טקס החתונה. כאשר מדובר בזוג ידועים בציבור, הנושא מעט יותר סבוך כיוון שיש להגדיר במפורש באיזה תאריך החל שיתוף הנכסים ולהצהיר על אופי מערכת היחסים כמערכת יחסים זוגית של ידועים בציבור.

    אחד הקשיים העומדים בדרכם של זוגות ידועים בציבור הוא שעליהם להוכיח כל פעם מחדש כי מדובר בזוג המנהל את חייהם בשותף וככזה זכאי להטבות שונות מהמדינה. הסכם ממון בין בני זוג ידועים בציבור יכול לעזור לבסס את ההוכחה כי מדובר בזוג ידועים בציבור ואף לקבוע מסגרת זמנים להתייחסות במידה ובני הזוג ייפרדו.

    מה יכול להפוך הסכם ממון בסיסי בין בני זוג להסכם ממון מורכב יותר?

    ככל שבני הזוג אמידים יותר ובעלי נכסים רבים יותר כך הסכם הממון בינם הופך להיות מורכב יותר. ישנם פריטים שהופכים את הסכם הממון למורכב אף יותר: נכסי נדל”ן, ירושות, ילדים מקשרים קודמים, בעלות על עסק או חברות, חובות קיימים ועוד. הסכמי ממון מורכבים באים להגן על האינטרסים של שני בני הזוג, לרב בשמירה על רכוש קודם או חברות ועסקים, או בשמירה מפני נושים שעלולים לחמוד את הרכוש המשותף כדרך לגבות חובות קיימים מאחד מבני הזוג.

    האם כדאי לקחת דוגמת הסכם ממון קיים לזוגות שכל מה שהם זקוקים לו הוא הסכם ממון בסיסי?

    דוגמאות הסכמי הממון המתפרסמות באינטרנט הן חלקיות ואינן רלוונטיות לכל הזוגות. אמנם, הסכמי ממון בסיסים אינם דורשים שינויים רבים ולעתים קרובות רצונות בני הזוג נופלים לאחת המשבצות הסטנדרטיות הקיימות, אולם אין שום הבטחה כי הסכם הממון לדוגמה המפורסם בחינם באינטרנט אכן עונה על כל הסעיפים המתבקשים וייתכן שבעתיד הרחוק, במידה ויהיה צורך לעשות בו שימוש, הוא יביא יותר נזק מאשר תועלת.

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו