עורך דין צוואות

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    עורך דין צוואות

    החוק קובע, כי כאשר אדם נפטר כל הרכוש אותו צבר באשר הוא עובר ליורשיו – במידה וקיימת צוואה – היורשים והחלק מהירושה אותו הם יקבלו יהיו מסודרים וברורים – מה שכמובן, לא מבטיח שלא תהיינה התנגדויות מצד היורשים.

    אז כמובן, שברגע שאדם נפטר, הליך ההתמודדות הוא לא פשוט וסביר להניח שהתמודדות עם בירוקרטיה לא תהיה בראש סדר העדפותיהם של האבלים. יחד עם זאת, כל אחד מאתנו שמע לא אחת סיפורים על מריבות וקרעים במשפחה אשר נוצרו כתוצאה מריבים על ירושה. בדיוק בגלל זה התפקיד של עורך דין צוואות הינו חשוב וקריטי באופן מיוחד וחשוב מאוד לשים את הדגשים הנכונים בעת בחירת איש המקצוע המתאים.

    עורך דין צוואות

    תפקידיו השונים של עורך דין צוואות
    תפקידו של עו”ד צוואות וירושות מתחיל עוד בשלב בו אדם רוצה לנסח צוואה ומעוניין לוודא שהצוואה תהיה חוקית ומנוסחת בצורה ברורה ונכונה. כידוע מקרים רבים של סכסוכים על ירושות נובעים מהעובדה שלא נכתבה צוואה או שהצוואה לא נכתבה או נערכה כראוי ומהסיבה הזאת, חשוב לא להקל ראש ולבחור עורך דין צוואה אשר יסייע בעריכתה ויוודא שבבוא העת תהיה לצוואה תוקף משפטי.

    עורך דין צוואות יהיה גם איש המקצוע שילווה יורש או מספר יורשים אשר יתנגדו לצוואה מסיבות כאלו ואחרות.
    ניתן להגיד באופן כללי שתפקידיו של עורך דין צוואות וירושות הם – ניסוח צוואות, הגשת בקשות לצו קיום ירושה, הגשת התנגדות לצוואות, כמו גם ייצוג לקוחותיו בפני הרשות לענייני ירושה ובעת הצורך גם בבית משפט לענייני משפחה.

    בחירת עורך דין צוואות וירושות

    כידוע העיסוק בנושא של צוואות וירושות הינו נושא המצריך רגישות רבה וכחלק מכך, קיימת חשיבות גבוהה לברור בקפידה את אותו עורך דין צוואה אשר ילווה את התהליך ולבחור באיש מקצוע שלצד הניסיון וההבנה שלו בתחום הירושות והצוואות, הוא גם אדם אמפטי וסבלני אשר ידע איך לתמוך בלקוחותיו וללוות אותם בכל התהליך בצורה הטובה ביותר. שימת הדגשים החשובים בעת בחירת עו”ד צוואות וירושות תבטיח תהליך אשר יעבור על הצד הטוב ביותר.

    עריכת צוואה היא פעולה שהרבה מאיתנו עושים ברגע שנצבר אצלנו רכוש, שהיינו רוצים להשאיר למישהו אחר ולא למדינה. אם החלטתם שאתם רוצים לערוך צוואה לכל מקרה שלא יהיה כדי שתוכלו להיות שלווים יותר, הדרך המומלצת היא על ידי ליווי של עו”ד צוואות, שיוכל להמליץ לכם כיצד לנסח ומה לעשות. הנה מדריך מקוצר בנושא.

    חפצים – להתפקד

    לפני הכול ואחרי שקיבלתם את ההחלטה לערוך צוואה, קחו שחשבון שאחרי לכתכם מן העולם, הציוד שלכם יישאר ללא השגחה ויותר למדינה אם לא תגדירו במפורש למי אתם רוצים לתת מה. אז כדי לעשות סדר ראשוני, הכינו רשימה מפורטת של החפצים שלכם באשר הם- מהגדולים לקטנים. קחו בחשבון שצוואה יכולה להשתנות כמה פעמים שרק תרצו אך לזאת שתוצא לפועל יש תוקף משפטי ולכן דאגו שתכללו בתוכה הכול.

    עוד צוואות

    צוואה מוגדרת על פי החוק מסמך משפטי בעל תוקף ובו כתוב מה אדם רוצה לעשות עם רכושו לאחר לכתו. לכל אדם יש את החופש והזכות להחליט מה לעשות עם הרכוש שלו, אולם לא תמיד הדבר יכול לעלות בקנה אחד עם הקרובים לו. כדי שצוואה תיכנס לתוקף משפטי יש לערוך אותה בנוכחות עו”ד ירושות כדי שלא תיפסל בהמשך בגלל אי אלו התאמות.

    הגנה וחיסיון

    השימוש בעו”ד צוואות יספק לכם הגנה מפני בעיות שעלולות להתעורר לאחר עריכת הצוואה. חשוב שזה יהיה אדם אשר אתם סומכים עליו. השתמשו בחיסיון בין עו”ד צוואות ללקוח ואל תמהרו לשתף חברים ואף משפחה בעריכת הצוואה כדי לשמור עליה מפני שינויים לא אובייקטיביים. דאגו שעותק יישאר אצל עו”ד צוואות ואחד נוסף אצלכם כדי שתהיו מעודכנים בשינויים של עצמכם.

    נתונה לשינויים

    כל צוואה נתונה לשינויים כאמור. לכן דעו שהנוסח הראשוני שערכתם לצוואה שלכם, לרוב לא יהיה גם האחרון. חשוב לדעת שעל פי החוק רק אדם הצלול בדעתו ומסוגל להבין את מעשיו יוכל לערוך צוואה, שכן אם הוא לא היה שפוי בזמן עריכתה הצוואה היא לא תהיה בתוקף. על כל שינוי יש להתייעץ עם עורך דינכם ולהכניס בזהירות מחושבת.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו