הסכם ממון טרום הנישואין

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    מאחר והנישואין האזרחיים ואף מעמדם של ידועים בציבור מוכר בישראל לכל דבר ועניין נלווים לנישואין/חיים משותפים אלו חובות וזכויות, ובעת פירוד עלולים לצוץ בעיות רבות, בין השאלות שעולות תדיר בנושא זה כלולים עניינים רכושיים, כספיים (מזונות וכיוצא בזה) ואחרים (משמורת ילדים ועוד).

    הסכם ממון טרם הנישואין מאפשר לבני זוג להגדיר את מערכת היחסים הרצויה לרבות כל ענייניהם הכספיים, רכושיים ואחרים.

    הלכה למעשה בני הזוג יכולים לקבוע את היחסים הרכושיים והכספים ביניהם בדרך שונה מזו הקבועה בחוק יחסי ממון בין בני-זוג, תשל”ג (1973).

    חזרה ל->
    למעשה החוק כאמור הסדיר את היחסיםהרכושיים בין בני זוג שיחולו במקרה של גירושין או פטירה, החוק קובע תאריך תחולה לכל הזוגות שנישאו לאחר 1.1.74.

    מדוע אני צריך הסכם ממון?
    בעיקרון, נקבע כי עם פקיעת הנישואין זכאיכל אחד מבני הזוג למחצית שווים של כלל הנכסים שצברו בני הזוג צברו במהלךחייהם המשותפים תחת קורת גג אחת.
    הסכם הממון ידון גם בילדים המשותפים, משמורת, הסדרי ראייה ותשלום מזונות. לרבות באם יש ילדים מקשר קודם שרצוי מאד לציין זאת בהסכם בצירוף התשלוםבגינם מתוך ההכנסה המשפחתית.

    לפני עריכת נישואין או נישואין האזרחיים בין בני זוג, כאשר המשאבים הכלכליים של בני הזוג שונים ולאחד מבני הזוג יש רכוש שווה ערך כדירה, כספים שונים וכיוצא בזה מומלץ מאוד לערוך הסכם ממון טרום נישואין.

    דבר זה נכון אף במקרים שמשפחתו של אחד הצדדים מסייעת באופן כלכלי לבני הזוג ברכישת דירה והמשפחה בצד השני מציינת (או שלא) שאין ביכולתה לסייע כלכלית לבני הזוג.
    משכך, קיימת חשיבות רבה לערוך “הסכם ממון”.
    כאשר בין בני הזוג יש הסכם ממון, הקובע את כלל הנושאים הכרוכים בקשר הזוגי, כגון: נושאי רכוש, מזונות וכיוצא באלו, ימנע מן בני הזוג להגיע לבתי משפט תוך התדיינות משפטיות מיותרות ובזבוז משאבים כספיים רבים על עורכי דין והוצאות נוספות.

    הסכם הממון יסדיר מבעוד מועד בדרך של הסכמה והבנה, את דרכי הפירוד, המזונות, משמורת הילדים וחלוקה של הרכוש של בני הזוג.

    חשוב לציין, כי ההסכם נערך בין בני הזוג בשעת רצון שהקשר בין בני הזוג חם, יציב ומלא הבנה תוך הרמוניה והתחשבות הדדית, באופן זה ניתן לערוך את ההסכם באופן הגון שישביע את רצון שני הצדדים ללא כל משקעים מיותרים.

    לעומת זאת, בעת של פירוד, גובר המתח בין בני הזוג לאור משבר ביחסים ביניהם, במצב מעין זה כאשר בני הזוג עלולים לפעול מתוך תחושה של פגיעה רגשית אישית עלול להיווצר מצב שבו יתקבלו החלטות לא שקולות דבר שישפיע באופן ישיר על ההתדיינות משפטית בין הצדדים – וכל אלו ללא כל מטרה מוגדרת.

    בנוסף, חשוב לדעת כי החוק קובע באופן ברור כי בכדי שההסכם ממון יהיה בתוקף, חובה על הסכם הממון להיעשות בכתב ולהיות מאושרר בבית המשפט, שאין לא יעשה כן – אי אפשר יהיה לאכוף את הסכם הממון בהוצאה לפועל ובמקרה הטוב יהיה להסכם הממון רק תוקף חוזי גרידה.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו