הברחת נכסים

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    למרות המודעות לזכויות מעמד האישה, עדיין ישנן נשים רבות שהן עקרות בית ועוסקות בגידול הילדים, ואם הן נמצאות בהליכי גירושין, יכול מאוד להיות שהגבר בינתיים מבריח לה נכסים מתחת לאף. ולא היא בדיוק לא יודעת, היא אפילו לא מדמיינת…

    לא כל הנשים רוצות להיות מנכ”ליות בהנהלות של חברות, ויש כאלה שעם לידת הילדים, מוותרות גם על המשרה הקטנה שהייתה להן כדי להיות עקרת בית ולגדל את הילדים. הבעל יכול להיות מרוצה מזה עד הגג. יש לו אישה טובה, שעסוקה בבית ובילדים והכי טוב, זה שהיא גם לא שואלת שאלות על כסף, לא מתעניינת אם יש להם או אין להם רכוש, לא איכפת מה הבעל עושה, העיקר שהוא מפרנס והיא חוגגת במטבח.

    אבל יום אחד ההתעלמות הזו וחוסר הידיעה עלולים לעלות לה ביוקר, בעיקר אם הנישואין שלה מתפרקים והם מתחילים בהליכי גירושין, הו אז הבעל הזה שאולי צבר הרבה מאוד נכסים ורכוש מתחת לאפה של אשתו עקרת הבית הנאמנה, יתחיל לנקוט בכל מיני פעולות כדי לבצע הברחת נכסים, כדי שאשתו לא תוכל לקבל את חצייה בהם – לפי החוק.

    חוק איזון המשאבים

    על פי חוק איזון המשאבים שנחקק בשנת 1974, רכוש ונכסים שנצברים במהלך הנישואין נחלקים שווה בשווה בין בני הזוג. עפ”י החוק שעסוק בחלוקת הרכוש בין בני זוג, כל הרכוש, הכסף, הנכסים שצבר מי מבני הזוג במקרה של גירושין, נחלקים ביניהם שווה בשווה.

    במקרה שהאישה לא ידעה, לא שאלה, התעלמה ואין לה מושג אם בעלה צבר נכסים כלשהם, יתכן שהיא גם לא תדע, כי אולי עוד לפני שהיא בכלל תגיע לדיון הראשון בבית המשפט הוא כבר יבצע הברחת נכסים. לכן, אם אכן אחד מבני הזוג וזה יכול להיות לא רק נשים, אלא גם גברים שהם היו פחות דומיננטיים מבחינת פרנסת המשפחה, מבינים שהם עומדים להיכנס להליכי גירושין, הדבר הכי טוב שהם יכולים לעשות זה לפנות מיידית לעורך דין גירושין, כדי שיבדוק מהם הנכסים והרכוש של לצד השני, כדי שהם יחולקו שווה בשווה עפ”י החוק.

    כיצד ניתן למנוע הברחת נכסים?

    עורך דין גירושין מנוסה ידע לפנות לבית המשפט בבקשות שונות שאמורות למנוע את הברחת הנכסים כמו למשל: מניעת ביצוע פעולות כלשהן בנכסים או ברכוש, ללא הסכמת הצד השני, פנייה לצדדים שלישיים (אליהם אולי הוברחו הנכסים או הרכוש) וביצוע חקירות כלשהן שנועדו לאתר או לעלות על נכסים או רכוש שאכן הוברח במהלך הליכי הגירושין, החתמת הצד הנחשד בהברחה על תצהיר אימות לגבי הנכסים והרכוש שלו, צווי עיקול על 50% מהנכסים או הרכוש ולמנוע דיספוזיציה בנכסים והקפאת כל הפעולות שעשויות לסייע להברחתן מעיני הצד השני.

    במידה ויש חשד מצד אחד מבני הזוג כי הולך ונפער “קרע” ביחסים שעלול לגרום להליכי גירושין ותביעות הדדיות, חשוב מאוד להתחיל בפעולות יזומות כדי לאסוף מידע על רכוש או נכסים של הצד השני דרך מסמכים מבנקים, מידע אישי מהמחשב, פרטי חשבונות בנק וכו’. כל מידע כזה עלול להוכיח כי קיימים לדוגמא נכסים, וכי הבעל נקט בפעולות של הברחתם לפני הגירושין.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו