דיני ירושה

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    דיני ירושה

    להלן אביא סקירה קצרה בדבר מצבים משפטיים  ו/או סיטואציות מהתחום של דיני ירושה, עליהם עליכם לתת את הדעת, בטרם תיקחו החלטות כאלה או אחרות הקשורות בתחום של דיני ירושה :

    התחום של דיני ירושה הנו תחום מאוד מורכב, המצריך טיפול וסיוע על ידי עורך דין לענייני ירושה אשר בקיא בתחום של דיני ירושה.

    התחום של דיני ירושה טומן בחובו מספר חוקים לרבות חוק הירושה ותקנות הירושה, אשר לפיהם ניתן למשל להבין כיצד יש לערוך צוואה וכיצד ניתן לממש את אותה צוואה.

    התחום של דיני ירושה הנו תחום אשר חשוב להתמצא בו, היות וישנם לא מעט מקרים, אשר מפורטים אף בחוק ובקשת של רחבה של פסיקה לפיהם עולה כי ניתן להביא (לעיתים אף בקלות) למצב של פסילת צוואה, אם יוכח כי אותה צוואה לא נערכה כדין בכפוף להוראות החוק. משכך, קיימת חשיבות רבה לעצם הפנייה לעורך דין המומחה בתחום של דיני ירושה.

    כך למשל, במידה והוגשה התנגדות לקיום צוואה, אשר בסופה ניתנה החלטה הדבר פסילת צוואה, הרי שהעיזבון של אותו מנוח יתחלק בין היורשים על פי הוראות חוק הירושה ולא על פי הוראות הצוואה ורק משום כך, ובכדי למנוע מצב בו לא יכבדו את רצונכם בהתאם לאמור בהוראות צוואה אשר ערכתם, חשוב כי אותה צואה תיערך על ידי עורך דין הבקיא בתחום של דיני ירושה.

    ניתן לקבל סיוע מעורך דין הבקיא בתחום של דיני ירושה, גם בהגשת בקשות מתאימות אצל רשם לענייני ירושה, לרבות הגשת בקשת צו קיום צוואה והגשת בקשת צו ירושה.

    למרות שהגשת בקשת צו קיום צוואה והגשת בקשת צו ירושה מוגשות לרשם לענייני ירושה, יהיו מקרים ומצבים מסוימים אשר בהם בקשות אלו יועברו לבית משפט לענייני משפחה, כגון : מקרים בהם מדובר בקיום של צוואה בעל פה, מקרים אשר בהם היה פגם בצוואה, מקרים בהם הוגשו התנגדויות לצוואה של יורשים פוטנציאליים אחרים אשר שמם לא צוין בהוראות של אותה צוואה וכד’.

    כמו כן, יצוין כי התחום של דיני ירושה נחשב לתחום אזרחי ותחום זה חל על כל אזרחי המדינה.

    קיימת אפשרות לדון בעניינים הקשורים לתחום של דיני ירושה בבית דין דתי, אך נדרשת לשם כך הסכמת הצדדים.

    לסיכום, התחום של דיני ירושה, הנו תחום רחב היקפים וכל סקירה שתיעשה בתחום של דיני ירושה, ולו הסקירה הרחבה ביותר, לא תוכל להמחיש עד כמה התחום של דיני ירושה הנו תחום רחב היקפים, ושכך, חשוב מאוד להתייעץ ולקבל סיוע בעניינים הקשורים לתחום של דיני ירושה מעו”ד אשר עוסק בתחום.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו