מינוי מנהל עיזבון בטרם עריכת צוואה

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    במידה והחלטתם כי אתם מעוניינים לערוך צוואה, וכי אותה צוואה עלולה לעורר מחלוקות ומריבות בין יורשיכם, הרי שכדאי מאוד יהיה לכלול באותה צוואה הוראה בדבר מינוי של מנהל עיזבון, אשר בבוא העת, יסייע במימושה של אותה צוואה, תוך שהוא דואג לממשה ככתבה וכלשונה ממקום אובייקטיבי.

    מנהל עיזבון על פי צוואה, לא חייב להסכים להתמנות. על כן, חשוב לכלול באותה צוואה, הוראה בדבר שני מנהלי עיזבון. כך שבמידה ואחד יסרב יוכל השני להתמנות כמנהל עיזבון על פי אותה צוואה.

    במידה ואותה צוואה לא כללה שם של מנהל עיזבון אלא רק הוראה בבר מינויו של מנהל עיזבון, הרי שהיורשים בעצמם יוכלו להחליט את מי הם ממנים למנהל עיזבון או לחילופין בית המשפט.

    דעו כי, מינויו של מנהל עיזבון על פי צוואה, הוא אינו דבר הכרחי, קל וחומר, כאשר מדובר בירושה אשר לא קשה לממשה. שכן, עלות מינוי של מנהל עיזבון עלפי צוואה, הנה יקרה, כך שאם אינכם צופים קושי בחלוקת העיזבון, הרי שאין צורך למנות מנהל עיזבון.

    מצד שני, במידה ואתם צופים קושי רב בחלוקת העיזבון ולאו דווקא בגלל שמדובר ברכוש רב, הרי שבמצב דברים זה, יהיה כדאי לכלול באותה צוואה הוראה בדבר מינויו של מנהל עיזבון. אשר ידאג לממש את אותה צוואה באופן אובייקטיבי ממקום ניטראלי.
    תפקידו של מנהל העיזבון, לחלק את העיזבון בהתאם להוראות הצוואה, ולהגיש על כך פרטה לאפוטרופוס הכללי.

    במידה והחלטתם כי ברצונכם למנות מנהל עיזבון גם ללא הוראה הכלולה באותה צוואה אשר הנכם יורשים על פיה, הרי שעליכם להגיש בקשה לרשם לענייני ירושה, ולצרף אליה את הסכמת אותו אדם אשר אתם מעוניינים במינויו, וכן לצרף את הסכמת היורשים על פי אותה צוואה לכך שאותו אדם יתמנה למנהל עיזבון, תצהיר אשר תומך בבקשה וכן תשלומי אגרות (בגין הבקשה למינוי מנהל עיזבון ובגין פיקוח על מנהל העיזבון).

    במידה והגשתם בקשה למינוי מנהל עיזבון בניגוד להסכמת היורשים על פי אותה צוואה, הרי שיש להגיש את הבקשה לבית משפט לענייני משפחה אשר נמצא במקום מושבו של המצווה.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו