צוואה

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    איש מאיתנו אינו יודע את מועד פטירתו, אך יחד עם זאת, רבים מאיתנו מערערים לא פעם במה שיקרה לאחר לכתנו לעולמנו, לרבות מה יעשה ברכושנו, ולרבות ההשלכות הכלכליות העלולות להיגרם ליקירים שלנו עקב פטירתנו.

    משכך, צוואה היא הדרך החוקית, לפיה אדם יכול להורות ולהביע את רצונותיו, בדבר מה שיעשה בעיזבונו לאחר לכתו לעולמו חו”ח.

    צוואה אף נחשבת למסמך, אשר יוכל בעתיד למנוע מלחמות ירושה, בין יורשיו של מנוח, מאחר והיא מסדירה את האופן בו אדם רוצה לחלק את רכושו לאחר לכתו לעולמו וכן מסדירה מי יהיו יורשיו של אותו אדם. אולם, יחד עם זאת יצוין כי אדם אשר הולך לעולמו בלא שהשאיר אחריו צוואה לא צריך לחשוש כי כל עיזבונו יהפוך להפקר, היות וחוק הירושה מסדיר כבר את חלוקתה של ירושה, בין יורשיו של המנוח.

    חשיבות נוספת הקיימת לעריכתה של צוואה או לעריכת צוואות, הנה רצונו של אדם לחלק את רכושו באופן השונה מהאופן אשר מוסדר בחוק הירושה. שכן, במידה ואדם מעוניין לחלק את עיזבונו באופן השונה ממה שקבוע בחוק הירושה (מסיבות כאלה ואחרות, למשל העדפת ילד אחד על משנהו בשל העובדה שדאג וטיפל בהוריו יותר מאחיו, נישואים שניים וכד’), עליו לערוך צוואה.

    ישנם מספר סוגים של צוואות וביניהם : צוואה בכתב יד, צוואה בעדות, צוואה בפני רשות משפטית או צוואה בעל פה.

    כמו כן, קיימת אפשרות לעריכת צוואה הדדית, אשר נפוצה בקרב בני זוג, אשר מחליטים יחדיו להוריש את כלל הרכוש אחד לשני, ולאחר מכן, לאחר ששניהם הולכים לעולמם, ליורשים שלהם.

    צוואה בעדים, נחשבת בעיקרון, לצוואה הנפוצה ביותר, היות וזו צוואה הנחשבת לצוואה שקשה מאוד לתקוף אותה או להתנגד לה.

    כאמור, ישנם מספר סוגים של צוואות שאנשים עורכים, ומשכך, חשוב להבהיר כי כל צוואה ניתנת לשינוי הן מבחינת תכניה והן מבחינת הסוג שלה. שכן, צוואה מאוחרת בזמן, תיחשב לאותה צוואה אשר בבוא העת, יוציאו אותה אל הפועל.

    קיימת אפשרות אף בהתאם לחוק הירושה, להפקיד צוואה, אצל הרשם לענייני ירושה. יובהר לעניין זה, כי הפקדה של צוואות או צוואה יכולה להתקיים רק באמצעות המצווה עצמו.

    כאשר המצווה הולך חלילה לעולמו, ומשאיר אחריו צוואה, על היורשים לפנות עם אותה צוואה בבקשה מתאימה לרשם לענייני ירושה הנקראת בקשת צו קיום צוואה.

    באופן כללי, עריכה של צוואות יכולה להיעשות לבד בהתאם להנחיות החוק, אולם קיימת חשיבות רבה בפנייה לעו”ד מומחה הבקיא בענייני ירושה ובעריכה של צוואות, היות וניסוח של צוואות צריך להיעשות באופן שמשקף את רצונו של המצווה באופן חד משמעי וברור, שכן צוואה אשר לא נוסחה נכון יכולה להיפסל באמתלות של פגמים בצוואה.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו