כתיבת צוואה לפני הליך גירושין

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    במידה ובני זוג החליטו לפנות להליך של גירושין, בין אם בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות תוך הגשת תביעות גירושין, ובין אם בדרך של עריכת הסכם גירושין, הרי שעליהם לדעת כי, בהתאם להוראותיו של חוק הירושה, כל עוד הם לא יחשבו לגרושים על פי דין (כל עוד לא התגרשו הצדדים בגט פיטורין), הם נחשבים ליורשים על פי דין האחד של השני.

    לפיכך, וכפועל יוצא מהאמור לעיל, על בני זוג המנהלים ביניהם הליך גירושין, לשקול עריכת צוואה מבעוד מועד, זאת כמובן במידה והם אינם מעוניינים כי בן/בת הזוג אשר מולם הם מנהלים את אותו הליך גירושין, יירש אותם, במידה וילכו לעולמם בטרם הספיקו להתגרש.
    היינו, מכל האמור, אנו למעשה למדים כי, אין משמעות לדרך שבה בני זוג מנהלים ביניהם הליך גירושין (בין אם בדרך של מלחמות ובין אם בדרך של הסכמה).

    שכן, כאמור, בהתאם לחוק הירושה על הצדדים להיות גרושים זה מזו על מנת שלא יוכלו לרשת האחד את השני או לחילופין עליהם לערוך צוואה שתבטל את זכות הירושה של בן/בת הזוג אשר מולם מתנהל הליך גירושין.
    ויובהר כי, בפסיקה אף עלו מצבים בהם מי מהצדדים הלך לעולמו כשבוע בטרם מועד סידור הגט, ומכיוון שאותו צד אשר הלך לעולמו לא ערך צוואה, בן הזוג שנותר בחיים ירש אותו, בהתאם להוראותיו של חוק הירושה.

    לאור האמור עד כה, יוצא אפוא כי, הפתרון לסוגיה שתוארה לעיל, הנו עריכת צוואה מבעוד מועד אשר תסדיר את יורשי הצדדים ואת אופן חלוקת הירושה.

    יחד עם זאת, יצוין כי, לאחרונה התקיימו חידושים בפסיקה, ונקבע במקרה מסוים כי, אישה לא תוכל לרשת את בעלה חרף העובדה שהיא עדיין נשואה לו וחרף העובדה שלא ערך צוואה וזאת בשל העובדה שהיו פרודים משך שנים ארוכות קודם מותו של הבעל.
    המגמה החדשה אומנם לא מיושמת בכלל הערכאות השיפוטיות אשר עוסקות בתחום של צוואות וירושות, אך יחד עם זאת, יצוין כי, ישנן החלטות לכאן ולכאן.

    הפיתרון ההולם ביותר למצב דברים מעין זה, הנו עריכת צוואה מבעוד מועד, כך שלבסוף תיחסך פנייה לערכאות בדבר הכשרות של בן/בת זוג שהיו מצויים בהליך גירושין לרשת את בן/בת זוגם המנוחים.

    באותו הקשר יצוין כי, סביר להניח שעורך דין אשר מייצג אתכם באותו הליך גירושין אשר הנכם מנהלים יוכל לערוך ולנסח עבורכם גם צוואה.

    ***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו