עריכת צוואה – 10 הדיברות

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    1. אם לא ערכתם צוואה, לאחר לכתכם לעולמכם, כל רכושכם יתחלק בהתאם להוראות חוק הירושה.

    2. בהתאם להוראות חוק הירושה, במידה ולא ערכתם צוואה, הרי שיורשכם ייחשבו כל אותם אלו שבשעת מותכם היו בני זוגכם, ילדכם, הנכדים שלכם, הוריכם, אחיכם סבכם והדודים שלכם.

    3. במידה ולא ערכתם צוואה, בן הזוג שלכם יירש את כל מיטלטלי הבית לרבות את הרכב. כמו כן, במידה ולא ערכתם צוואה והותרתם אחריכם גם ילדים או הורים, אזי בהתאם להוראות חוק הירושה בין הזוג יירש את מחצית עיזבונכם ואילו ילדכם או הוריכם (במידה ולא הותרתם אחריכם ילדים) יירשו את המחצית השניה של עיזבונכם בחלקים שווים.

    4. במידה ולא ערכתם צוואה, ובשעת לכתכם לעולמכם לא הותרתם אחריכם ילדים או הורים, אזי בן זוגכם יירש שני שליש מעיזבונכם ואילו האחים שלכם יירשו שליש מעיזבונכם.

    5. במידה ולא ערכתם צוואה, ולא הותרתם אחריכם הורים או ילדים, אזי בן זוגכם אשר התגורר עמכם בדירתכם לפחות שלוש שנים יירש את דירתכם גם אם הותרתם אחריכם אחים.

    6. במידה ולא ערכתם צוואה, ואין לכם כל קרובי משפחה למעט בן זוג, הרי שאותו בן זוג (גם אפ הוא ידוע בציבור שלכם) יירש את כל עיזבונכם.

    7. גם אם אתם מצויים בהליך של גירושין, חשוב כי תדעו שעד שלא התגרשתם באופן פורמאלי, בן הזוג שלכם נחשב ליורש שלכם על פי דין, ועל כן, חשוב מאוד לערוך צוואה בסיטואציה מעין זו.

    8. אדם אשר ערך צוואה חופשי לצוות את רכושו לכל אדם, אף אם הוא לא נכלל או נמנה עם בני משפחתו, ובמידה ובאותה צוואה נערכה כדין, כלל עיזבונו של המצווה יחולק בהתאם להוראות אותה צוואה, גם אם אינה כולל את בני המשפחה כיורשים.

    9. על מנת למנוע מצבים שבהם יורשים פוטנציאליים על פי דין ינסו לפנות להליך של פסילת צוואה תוך שהם מגישים התנגדויות לקיומה, חשוב לפנות לעורך דין הבקיא בתחום של דיני ירושה על מנת שזה יוכל לסייע לכם לערוך צוואה חוקית ותקפה.

    10. חשוב מכל שתדעו, כי במידה ואין לכם יורשים על פי דין, ובמידה ולא ערכתם צוואה, המדינה תיחשב ליורשת שלכם על פי דין. משכך, במידה ואין לכם קרובים הנחשבים ליורשים שלכם על פי דין, חשוב כי תדאגו לערוך צוואה אשר תסדיר את רצונכם.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו