עריכת צוואה מבועד מועד

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    במצב דברים מסוים, כפי שיתואר להלן, קיימת חשיבות רבה בדבר עריכת צוואה מבעוד מועד. כך למשל, יש לשקול עריכת צוואה, במצב דברים, בו אדם אשר צבר רכוש כזה או אחר במהלך חייו, רוצה כי לאחר לכתו לעולמו כלל עזבונו יתחלק בין יורשים מסוימים באופן שונה מהוראות חוק הירושה.

    בנוסף חשוב לציין, כי אף אדם אינו יודע את יום לכתו לעולמו ועל כן, יש חשיבות נוספת בדבר עריכת צוואה מבעוד מועד, על מנת שאותו מוריש יוכל להיות רגוע שכלל עזבונו יתחלק לאחר לכתו לעולמו בדרך ובאופן אשר משקפים את רצונו.

    כאמור, ישנם לא מעט מצבים בהם מומלץ לפנות לעורך דין לענייני ירושה ולשקול את האפשרות של עריכת צוואה מבעוד מועד, וביניהם :

    א.    מצב של פרק ב’ בחיים, הנו מצב המצריך בדרך כלל עריכת צוואה. שכן, בד”כ בפרק ב’ של החיים, לכל אחד מהצדדים יש רכוש כזה או אחר שצבר וכן משפחה אשר לה הם מעוניינים להוריש, בבוא העת, את כלל הרכוש שצברו. על כן, מצב דברים בו אדם פותח בפרק ב’ של חייו, מצריך שקילת עריכת צוואה שתשקף את רצון המוריש, בבוא העת.

    ב.    מצב דברים בו בני זוג מצויים בעיצומו של הליך גירושין, אף הוא מצב דברים המחייב שקילת עריכת צוואה. שכן, בהתאם להוראות חוק הירושה בני זוג נחשבים ליורשים האחד של השני כל עוד הם נשואים.

    ג.    מצב דברים נוסף המצריך שקילת עריכת צוואה מבעוד מועד, הנו מצב דברים של סכסוך במשפחה. שכן, במידה והמוריש מסוכסך עם מי מילדיו למשל, הרי שאלו נחשבים ליורשים שלו על פי דין. כך שבמידה וברצון המצווה לנשל את מי מילדיו מעיזבונו, עליו לשקול עריכת צוואה.

    ד.    יתרה מכל אלו, מצב דברים נוסף אשר יכול להוות שיקול בדבר עריכת צוואה, הנו מצב של תכנון מס לגיטימי. היינו, במצב דברים בו, למוריש יש נכסי מקרקעין רבים, עליו לשקול עריכת צוואה, שתכלול בתוכה הוראות אשר יאפשרו תכנון מס שהנו לגיטימי ובכך בבוא העת, למעשה, יפחית את המיסים אשר על היורשים לשלם בגין אותם נכסים אשר ירשו.

    לאור האמור, קיימת חשיבות רבה בדבר עריכת צוואה מבעוד מועד. כמו כן, יצוין כי, צוואה הנו מסמך אשר ניתן לשנות מעת לעת על פי הכללים וההוראות של חוק הירושה, כך שצוואה מאוחרת בזמן היא אותה צוואה אשר תיחשב לתקפה.
    לסיכום, קיימת חשיבות רבה כאמור בכל הקשור לשקילת עריכת צוואה מבעוד מועד, אולם יחד עם זאת, חשוב לא פחות לפנות לעורך דין אשר בריא בתחום של דיני ירושה, על מנת שזה יוכל לסייע לכם לנסח ולערוך את אותה צוואה בהתאם להוראות ולכללים הקבועים בחוק.

    ***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו