הסכם ממון ללא עורך דין

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

הסכם ממון ללא עורך דין

קיימים שני היבטים בלבד שהופכים הסכם ממון בין בני זוג לתקפים: הראשון הוא כי הסכם הממון יהיה כתוב ולא בעל פה, השני הוא כי הסכם הממון יאושר על ידי ערכאה משפטית: בית משפט לענייני משפחה או בית דין במידה ומדובר בהסכם ממון בין בני זוג לאחר נישואים או כחלק מהסכם הגירושין, ובנוסף רשם הנישואים או נוטריון במידה והסכם הממון בין בני הזוג נחתם טרום נישואים. הסכמי ממון בין בני זוג שאינם נשואים (ידועים בציבור) או כאלו שהמדינה אינה מכירה למעשה בנישואיהם כמו זוגות חד מיניים, הסכמי הממון בינם תקפים בעצם הכתיבה והחתימה עליהם גם ללא אישור בית המשפט – אך התיקוף המשפטי מקנה להם שיניים שאין להם ללא אישור כזה.

לכאורה, לא דרוש עורך דין לצורך עריכה וניסוח הסכם ממון בין בני זוג. למעשה, עריכת הסכם הממון על ידי עורך דין היא הדבר הנכון לעשות מסיבות רבות, שמיד יפורטו.

צרו איתנו קשר עכשיו

    דרוש ניסיון כדי לחזות את העתיד

    כאשר הסכם הממון נחתם בשלבים מוקדמים של מערכת היחסים, המצב הכלכלי מסוים. קחו לדוגמה מצב בו אחד מבני הזוג מגיע עם דירה בבעלותו בלבד ובמסגרת הסכם הממון מוסכם על שני הצדדים כי הדירה תישאר בבעלותו של בן הזוג שהדירה הייתה שלו. פשוט לא? ובכן – לא תמיד.

    הסכם ממון שמעורבת בו דירה בין בני זוג הוא הסכם ארוך שנים, שמימושו, אם בכלל קורה, מתרחש לעתים קרובות רק שנים רבות לאחר החתימה על ההסכם. בוא נדבר לרגע על אותה הדירה, שהייתה בזמן החתימה בבעלותו הפרטית של אחד משני בני הזוג. במהלך מערכת היחסים, שני בני הזוג גרו במשותף בדירה יחדיו. האם עצם המגורים המשותפים בדירה מעידים על כוונת שיתוף ומתוך שכך מכלילים את הדירה ברכוש המשותף שנועד לחלוקה שוויונית בין בני הזוג במידה וייפרדו?

    אם, בנוסף, לאחר מספר שנים הדירה עברה שיפוץ גדול עליו שילמו שני בני הזוג? האם הדירה עדיין בבעלות יחידה של אחד מהם? ומה קורה במקרים בהם הדירה נמכרה ודירה אחרת נקנתה במקומה? מה מעמדה של הדירה השנייה?

    ומה לגבי ירשוה עתידית, כזו שעדיין לא הייתה קיימת בזמן החתימה על הסכם הממון? האם הירושה משותפת או לא, בהנחה כי הכספים מהירושה עברו לחשבון משותף וחלקם הועבר לתשלום חשבונות שוטפים? נסיעה משותפת לחו”ל וכדומה?

    למרבית בני האדם אין את הניסיון לחזות את כל הדברים שעשויים לקרות עם השנים, ואיך יש לכלול שינויים אלו במסגרת הסכמי ממון בין בני זוג על מנת שישרת את מטרתו בדרך שבה בני הזוג התכוונו בזמן החתימה על ההסכם.

    לפעמים, טובים השניים מהאחד

    כאשר חותמים על הסכמי ממון בין בני זוג מדובר על הסכמי ממון בין אנשים עם אינטרסים מנוגדים, למרות שבעת החתימה מדובר על אנשים שאמורים להיות בני זוג ולשמור אחד על האינטרסים של האחר – לא תמיד זהו המצב.  לעתים, בעיקר כאשר יש סיכוי לחוסר תום לב, עושק שלא מתוך כוונה לעתים אף כן – רצוי שכל אחד מבני הזוג ייוצג על ידי עורך דין שונה.

    למה לא להשתמש בדוגמת הסכם ממון שמורידים מהאינטרנט פשוט?

    הסכמי הממון המפורסמים כדוגמאות באינטרנט הם לרב אינם שלמים ובוודאי שאינם מייצגים במדויק את רצונות ומצבם הפיננסי של בני הזוג החותמים, כיוון שמדובר בהסכמים סטנדרטיים שאינם מתאימים עבור כל הזוגות. הסכם ממון שכזה יכול לא רק להיות לא תקף ולא מלא אלא בסופו של דבר אף לפגוע בבני הזוג ולהשיג מטרה הפוכה, ובני הזוג ימצאו את עצמם מחויבים להסכם שאינו משקף את כוונותיהם המקוריות בעת החתימה על ההסכם.

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו