עסקים וחברות בהסכם ממון

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

עסקים וחברות בהסכם ממון

בני זוג שנישאים או נכנסים למערכת יחסים זוגית מחליטים לשתף את חייהם: הם מחליטים כמה זמן כל אחד מהם יתרום לניהול הבית או גידול הילדים, כמה כסף כל אחד מהם יתרום לקיום המשותף וההוצאות השותפות בחיים, איזה מטלות או משימות כל אחד מבני הזוג אחראי להם על מנת לשמר את מערכת היחסים וחיי הזוגיות. החלטות אלו יכולות להיות פורמליות ומנוסחות במסגרת הסכם או דה פאקטו, כפונקציה של התנהלות יומיומית. הסכם ממון בה להסדיר את ההיבטים הכלכליים בעיקר של מצבים בהם בני הזוג ייפרדו. כיוון שמצבים אלו עלולים להיות מלווים במגוון רגשות שליליים שיקשו על קבלת החלטות שקולה הפועלת באיזון ולטובת שני הצדדים, מן הראוי להגיע להסכמות אלו מראש, כאשר אין רגשות שליליים בין בני הזוג, ובאופן פורמלי. כך, במידה ובני הזוג ייפרדו בסופו של דבר ההליך יהיה קצר יחסית וכזה שאינו גורם לעושק אחד מהצדדים.

כאשר לאחד מבני הזוג או שניהם יש עסק, נושא הפרידה בינם הופך להיות סבוך אף יותר ומחייב התייחסות רצינית, מראש ופורמלית במסגרת הסכם ממון. כל סוג של הסכם ממון יכול להכיל הסכמות הנוגעות לעסק קיים או עתידי של אחד מבני הזוג.

צרו איתנו קשר עכשיו

    למה חשוב לכלול עסק קיים בהסכם הממון?

    ללא הגנה על העסק, ייתכן מצב ובו יצר הנקמה בעת הפרידה ייצא ויפגע ישירות בעסק. ניתן, באמצעות הסכם הממון טרום נישואין, להגן על העסק ולהפרידו ולדאוג בכך שלא ייגרר לפעולות של תביעה, או הטלת סנקציות אחרות בעת הפרידה.

    סיבה נוספת שבגללה חשוב להתייחס לעסק קיים היא הגנה דווקא על בן הזוג שאינו בעל העסק. עסקים הם תחום מסוכן – בעל העסק עשוי להצליח ולהרוויח כסף רב אולם הוא גם עלול להכנס לחובות. הפרדה עסקית של העסק מהנכסים המשותפים מגינה על בן הזוג שאינו בעל העסק מפני נושים שינסו לתבוע את חובם מבן הזוג.

    הפרדה, שיתוף ומה שביניהם

    ניתן להחליט על דרכי פעולה רבות בכל הנוגע לעסק. בצד אחד של הסקאלה, קיימת האפשרות להפרדה מוחלטת של העסק מההתנהלות הכספית המשותפת.  במקרה זה, חשוב להקפיד ולהכניס להסכם הממון לא רק את האופן בו ההפרדה הכספית תתנהל אלא גם את מחויבות בעל העסק להוצאות השוטפות של בני הזוג – הרי לא ייתכן כי בעל העסק יתעשר בנפרד כאשר הוא משקיע מאה אחוז מזמנו בעסק ואינו תורם דבר לכלכלת בני הזוג והמשפחה תוך גלגול הרווחים כולם לטובתו של העסק.

    בצד השני של הסקאלה ניתן לקבוע שיתוף מלא בעסק – במקרה זה רצוי לחתום על הסכם שותפים המתייחס לחמישה נושאים עיקריים: השקעות שני הצדדים, ניהול שוטף, חלוקת רווחים, פיקוח, וחלוקת העסק בפרידה. כיוון שהעסק קיים, יהיה צורך להעריך את שוויו כולל שווי לקוחות ומוניטין ולקבוע כמה ישקיע בן הזוג שאינו בעל העסק בעסק כדי להפוך להיות שותף בו. יש צורך גם להחליט מי ינהל את העסק או מי יהיה אחראי על איזה חלק בניהול העסק, מה תהיה חלוקת הרווחים בין בני הזוג. נושא חשוב נוסף שיש להתייחס אליו הוא נושא הפיקוח. לבן הזוג שאינו בעל העסק המקורי חייבת להיות זכות פיקוח וצפייה בנתוני העסק כי אחרת הוא יהיה נתון לחלוטין בידי בן הזוג השני. כמובן, שכאן אפשר לקבוע מראש, כמו בכל הסכם שותפים, איך אחד מבני הזוג יוצא ממעמד שותף עסקי במקרה של פרידה.

    בין שני צידי הסקאלה ניתן לקבוע הסדרים שונים אשר יקבעו כיצד העסק יתנהל בין בני הזוג בזמן מערכת היחסים ולאחר פרידה, כולל לקבוע שווי מקורי של העסק, שווי השקעה שונה בעסק או בחיי המשפחה, נושאים של השקעה במשק הבית וכדומה.

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו