חוק יחסי ממון פירוק שיתוף בדירת

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

גישור בגירושין

לכשבני זוג מעוניינים להיפרד זה מזו ולהסדיר את כל המחלוקות ביניהם (מזונות, רכוש, משמורת וכיוצ”ב), אך  לא מעוניינים לנהל קרבות אחד נגד השנייה בבתי המשפט ובבתי הדין הרבניים, הם פונים להליך גישור. 

צרו איתנו קשר עכשיו

    ישנם מקרים בהם כבר הוגשו תביעות לערכאות המשפט והתחיל הליך משפטי, אך בית המשפט יציע לצדדים לפנות להליך גישור  כדי לפתור את כל הסכסוך או חלק ממנו באמצעות גישור.

    מהו הליך גישור?

    גישור הוא הליך וולונטרי, הליך שיכול להתרחש רק אם הסכימו לקיימו שני הצדדים, ובמהלכו מסייע מגשר לצדדים להגיע לידי הסכמות כוללות, תוך כדי גילוי המידע הדרוש בקשר לסכסוך והצעת אפשרויות לפתרונו, והכל מחוץ לכתלי בית המשפט.

    לא ניתן לכפות קיומו של הליך גישור וכל אחד מהצדדים רשאי להפסיק את הגישור בכל שלב שהוא. אין בהפסקת הגישור להשפיע על הליך משפטי, שכן הליך הגישור הוא הליך חסוי, החומר והמידע שנמסרו במסגרתו על ידי הצדדים למגשר חסוי ואין אפשרות לזמן את המגשר למתן עדות בבית המשפט.

    זהות המגשר וחובותיו

    כיום, כל אחד יכול לשמש כמגשר, אולם במסגרת הליך גירושין רצוי לפנות לעורך דין הבקיא בחוק ומתמצא בפסיקה ושהוא, בנוסף להיותו עורך דין, בעל תעודת גישור.

    המגשר מחויב לנהוג בצדדים בהגינות, בתום לב וללא משוא פנים. מגשר אינו רשאי לקיים הליך גישור אם היה בינו לבין אחד מהצדדים קשר מקצועי או אישי קודם, אלא אם כן יידע על כך את הצד השני שנתן הסכמתו בכתב למינוי.

    יתרונות הגישור במסגרת הליך גירושין

    להליך גישור יתרונות רבים על פני הליך משפטי המתנהל בבתי משפט.

    אחד היתרונות הבולטים של הליך גישור הוא היתרון הכלכלי. עלות הליך גישור נמוכה בעשרות אחוזים לעומת הליך גירושין המתנהל בבתי משפט, הכולל הגשת תביעות, הפסד ימי עבודה ותשלום שכר טרחה גבוה לעורכי דין.

    יתרון משמעותי נוסף בהליך גישור הוא הזמן. הליך גירושין בבית משפט נמשך על פני חודשים רבים ובמקרים מסוימים אף שנים לעומת הליך גישור שיכול להסתיים תוך מספר שבועות.

    יתרון מרכזי נוסף הוא שהצדדים שולטים על פסק הדין שלהם. במסגרת הליך הגישור הצדדים, בעזרת המגשר, הם אלה שמגבשים את הוראות הסכם הגירושין ביניהם, שבשלב מאוחר יותר יקבל תוקף של פסק דין, לעומת הליך גירושין שמתנהל בבית משפט בו השופט הוא זה שמכתיב לצדדים את פסק הדין.

    לצדדים תמיד קיימת האפשרות ואף מומלץ להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום לגבי הוראות הסכם הגירושין המתגבש במסגרת הליך הגישור ולהגיש למגשר את הערותיו.

    באמצעות הליך הגישור הצדדים מפתחים ערוץ הדברות ביניהם ומעלים על פני השטח את המשקעים הקיימים ביניהם, ולומדים להגיע להסכמות יחדיו ולגשר על הפערים ביניהם, וזהו כלי שילווה וישרת אותם גם לאחר גיבוש הסכם הגירושין ואישורו בבית המשפט.

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו