בחירה נכונה של נוטריון להסכם ממון

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

כאשר שני בני זוג מגיעים למסקנה כי הם רוצים לחתום על הסכם ממון עליהם לבחור בעורך דין או נוטריון על מנת שיעזור להם לנסח הסכם ממון בניסוח משפטי כך שיהיה תקף ויכסה את כל הנושאים הדורשים כיסוי. למרות שכל עורך דין או נוטריון יכול לנסח הסכם ממון שכזה, לא כולם עושים זאת באותה מידת הצלחה. בנוסף, אם מדובר בהסכם ממון לפני נישואין – אז רק נוטריון יכול לתקף את ההסכם באופן שיוכר כשקול למתן אישור בית משפט לענייני משפחה.

צרו איתנו קשר עכשיו

    בחירה טובה של נוטריון להסכם ממון – רגישות הנוטריון

    הסכם ממון בין בני זוג הוא בראש ובראשונה חוזה פיננסי ומשפטי שיש לו השלכות על חיי שני בני הזוג במידה והם יחליטו להיפרד בשלב כלשהו בהמשך חייהם. הסכם ממון טוב הוא הסכם ממון הדואג לשני בני הזוג ומשקף את רצונם ההדדי והסכמתם לאופן שבו יחולקו נכסיהם לאחר הגירושין, במידה וכאלו יתרחשו. הסכם ממון אינו מעיד על כך שמערכת היחסים איננה יציבה או בריאה, להיפך. בני זוג המסוגלים לנהל דיון ולהחליט מה יקרה גם אם יחליטו להיפרד, הם אותם בני זוג שיהיו מסוגלים גם לנהל דיון פורה ובונה על סוגיות או חוסר הסכמה אחר שיתגלה בחיים המשותפים, וכאלו תמיד קיימים. ייתכן ומחלוקות עתידיות ייסובו סביב נושאים אחרים לחלוטין: חינוך הילדים, שיתוף מטלות בבית, החלטות הנוגעות לחלוקת העבודה מחוץ לבית. חתימה על הסכם ממון מהווה אימון טוב לקראת ההחלטות בהמשך החיים המשותפים וכדאי לעשות אימון זה בסביבה תומכת המסוגלת לגשר על מחלוקות שיתעוררו בדרך בונה ולא הרסנית או פוגעת.

    הסכם ממון טרום נישואין אינו חייב לקבל את אישור בבית המשפט לענייני משפחה. מרגע שקיבל אישור נוטריון להסכם ממון הוא תקף משפטית ויהיה קשה מאד להפריכו. גם הסכמי ממון אחרים – הסכמי ממון בין ידועים בציבור, הסכם לחיים משותפים, הסכמי ממון לאחר נישואים וכדומה – טוב יעשו אם יערכו וינוסחו בדרך רגועה ושלווה במשרדו של הנוטריון או בביתם של בני הזוג ולא יגיעו לאישור בית המשפט לענייני משפחה ללא תיווך רגוע זה.

    בחירה טובה של נוטריון – לדבר בשפה ששני בני הזוג מדברים בה

    כאשר חותמים על הסכם ממון חשוב להקפיד על כך ששני בני הזוג יבינו היטב על מה הם חותמים. אחד מתפקידיו של הנוטריון הוא לוודא הבנה והסכמה מרצון לפני אימות החתימה. כחלק מווידוא זה, ייתכן והנוטריון יצטרך לתרגם עבור אחד מבני הזוג את ההסכם לפני החתימה. נוטריונים עוסקים, בין היתר, בתרגום נוטריוני כך שרב הסיכוי שהנוטריון יוכל בצע את עבודתו נאמנה ולתרגם עבור בן הזוג שדובר בשפה שונה מהשפה שבה נחתם הסכם הממון את תוכנו. במידה וקיים חשש שבשל ידיעת שפה לא מספקת אחד מבני הזוג לא יבין את ההסכם ותכניו על בוריו – בחירה טובה של נוטריון היא בחירה אשר לוקחת בחשבון את יכולות התרגום של הנוטריון ומוודאת לפני מעשה אילו שפות הנוטריון דובר כך התרגום יתבצע באופן חלק.

    בחירה טובה של נוטריון להסכם ממון – ניסיון

    נקודה נוספת שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים נוטריון לעריכת הסכם ממון בין בני זוג היא הניסיון שיש לנוטריון בתחום הספציפי הזה של הסכמי ממון בין בני זוג. גם אם רצון בני הזוג ידוע וברור – בין אם מדובר בחלוקה מלאה של כל הנכסים לאחר פרידה לרבות נכסים שהיו של בני הזוג לפני מערכת היחסים כגון דירה, רכב או עסק או שבני הזוג מעוניינים בחלוקה אחרת בה נכסי שני בני הזוג מופרדים לחלוטין, או שחלק מהנכסים נשארים ברשות כל אחד מבני הזוג בנפרד וחלקם משותף – נוטריון בעל ניסיון בתחום יוכל לעזור בניסוח הסכם הממון הנדרש תוך הבנת התמונה המלאה והכנסתה להסכם כך שההסכם שיתקבל יהיה מקיף, יסודי ומשקף את רצונות בני הזוג

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו