מדוע כדאי לערוך הסכם ממון אצל עורך דין לענייני גירושין

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

מדוע כדאי לערוך הסכם ממון אצל עורך דין לענייני גירושין

הסכם ממון הוא מסמך משפטי מחייב כאשר מטרתו הנה להגן על זכויות הצדדים במקרה של פרידה או גירושין.

במציאות של ימינו בה שיעור הגירושין מוסיף לעלות וגיל הנישאים מבוגר יותר כך שהספיקו לצבור רכוש כלשהו, נחיצותו של הסכם ממון עולה גם היא.

לעיתים קורה שצד אחד מביא עמו לנישואים רכוש שצבר בין אם בכסף, ובין אם מדובר בדירה שהוריו רכשו עבורו, או אפילו דירה בירושה וזאת לפני החתונה.

צרו איתנו קשר עכשיו

    אם מדובר ברכוש שנצבר לפני החתונה, אז מדוע זקוקים להסכם ממון אם חוק יחסי ממון שולל מהצד השני זכויות בנכסים אלו?

    נכון שחוק יחסי ממון מחריג נכסים שהצטברו לפני הנישואין מבן או בת הזוג שלא הביאם, אך מאחר ומטיבה של מערכת היחסים הזוגית נכסים אלו נוטים להתערבב או לעבור שינויים בתוך התא המשפחתי, נוצר מצב לפיו בתי המשפט נוטים לפרש זאת ככוונה לשתף את הצד האחד ברכוש שהובא לתוך מערכת היחסים בתקופה שקדמה לחתונה כך שהתוצאה המתקבלת הנה חלוקה שווה בפירוק השיתוף לגבי כלל הנכסים.

    דוגמא נפוצה להמחשה הנה דירה. קחו מקרה שבו צד אחד הביא דירה לפני החתונה כך שרק הוא היה רשום כבעליה החוקיים. לימים וכעבור כמה שנים של נישואים מליטים בני הזוג למכור את הדירה ולרכוש אחרת במקומה. לצורך רכישת הדירה החדשה נעזרו בני הזוג בכספים שהתקבלו ממכירתה של דירת בן הזוג שכאמור היתה שייכת רק לו.

    בני הזוג שמחים ומאושרים ורושמים את הדירה החדשה בחלקים שווים כך שכל אחד מהם הנו בעלים של מחצית הזכויות בדירה.

    עד כאן הכל טוב ויפה, אך מה קורה במקרה של גירושין? כיצד הצד שהביא את הדירה מלפני החתונה יוכל כעת לקבלה חזרה?

    זהו מקרה קלאסי מובהק כיצד הסכם ממון שנערך אצל עורך דין יכול היה לתת מענה לסיטואציה זו שיש בו כדי למנוע בעת גירושין סכסוכים כספיים מיותרים.

    העובדה שהובאה כאן אינה נכונה רק לבני זוג שנישאו זו לזה, אלא הסכם ממון חיוני גם במקרה בו החליטו בני זוג שלא להתחתן האחד עם השניה, אלא לחיות כידועים בציבור.

    בני זוג מהסוג השני חושבים שהרכוש שלהם מוגן מאחר ולא נישאו, ואם לא נישאו הרי שלצד השני אין כל זכויות לבוא בטענות או בדרישות לקבל חלק מהזכויות השייכות לבן או בת זוג.

    חשיבה זו מוטעית ביסודה! כבר נפסק כי לידועים בציבור ישנם זכויות גם אם לא נישאו האחד לשניה וזאת מכוח חוק ופסיקה. על בני זוג כאמור מחיל בית המשפט את הלכת שיתוף הנכסים אשר מכוחה בודק בית המשפט האם היתה לבן או בת הזוג כוונה לשתף את האחד ברכושו. ככל שהתשובה חיובית, התוצאה תהא חלוקה של הרכוש בין הצדדים בחלקים שווים.

    אשר על כן, הסכם ממון חיוני לא רק עבור בני זוג לפני חתונה, אלא גם בפני בני זוג שהחליטו לחיות יחדיו כידועים בציבור.

    ואם כבר החלטתם לחתום על הסכם ממון, הרי שכדי לתת לו תוקף משפטי מחייב יש לאשר אותו בפני בית המשפט לענייני משפחה, או בית הדין הרבני, או בפני עורך דין שהנו נוטריון.

    לאחר שהבנו מדוע הסכם ממון חיוני, מהי חשיבותו וכיצד יש לאשרו, נקדיש מספר מילים לגבי הדרך בה יש להעלות נושא זה בפני בן או בת הזוג. מדובר בסוגיה רגישה עבור הצד המתבקש לחתום על הסכם זה, שהרי כל מחשבותיו מופנות לחיי משפחה שלמים, מאושרים וורודים ולכן אותו צד יכול לפרש את בקשתו של הצד האחר לחתום על הסכם ממון כעלבון ואפילו כעס מאחר ומבחינתו הדבר מעיד על פירוק ולא חיים יחדיו

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו