למה חשוב לעשות הסכם ממון

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

כאשר זוגות נכנסים למערכת יחסים רצינית ושוקלים לאחד את חייהם לרב הדבר מגיע על רקע רגשות עזים ומעט שיקול דעת. לחיים משותפים ישנה משמעות רבה, הן למערכת היחסים הזוגית והן על היבטים כלכליים הנוגעים לכל אחד מבני הזוג ביחד ולחוד. למרות שלא יעלה על הדעת להכנס לשותפות עסקית עם שותף ללא חתימה על הסכם מפורט המגדיר מה כל אחד מביא לעסק, באילו תנאים יכולים השותפים לעזוב את העסק ומה מגיע להם בעת פירוק העסק או עזיבת אחד השותפים, דווקא בעסק הגדול – החיים הזוגיים – זוגות רבים בוחרים להעלים עין ולהיכנס עם שתי הרגליים לנישואים או מערכת יחסים של ידועים בציבור מבלי לשבת ולשון במשמעויות הכלכליות הנגזרות מכך או בתכנון אפיקי הפעולה במידה ומערכת היחסים תעלה על שרטון.

צרו איתנו קשר עכשיו

    גם לאחר הנישואים, זוגות שחתמו על הסכם ממון טרום נישואין לא מעדכנים את תוכנית הפעולה שעשויה להשתנות עקב נסיבות שונות וכאלו שמלכתחילה לא חתמו על הסכם כזה ממשיכים שלא לחתום מתוך שגרת החיים והאמונה כי להם זה לא יקרה.

    למעשה, אותם זוגות שבסופו של דבר ייפרדו – ומדובר בערך בחצי מהזוגות שנכנסו למערכות יחסים כאלו – יגלו עם הפרידה כי עליהם לשבת ולדון במשמעויות הכספיות הנגזרות ולהגיע להסכם גירושין דווקא ברגעים בהם הכעסים עולים ויצר הנקמה משתלט. כמו רב הדברים שנדחים לרגע האחרון, גם הסכמי גירושין נוטים להתגלות כיקרים בהרבה מהסכמי הממון שהיו נחתמים לפני הגירושין.

    למה אנשים נמנעים מחתימה על הסכמי ממון בין בני זוג?

    זוגיות היא אחד מהתחומים שרבים מרגישים בשבלים שונים בחייהם לחץ להשיג. ההורים רוצים חתונה ונכדים, החברים כבר הסתדרו במערכות יחסים זוגיות יציבות, החיים החברתיים סובבים סביב זוגות בשלב כלשהו ולא סביב יחידים. הלחץ להכנס לזוגיות יכול להביא רבים להעלים עין ולקבל מצבים שללא לחץ זה הם לא היו עושים.

    ישנם מצבים בהם קיימים פערים כלכליים ניכרים בין בני זוג, פערים המביאים את בן הזוג האמיד לדחוף לכיוון חתימה על הסכם ממון – דבר שעלול לעורר חוסר בטחון או פגיעה מהצד השני כאשר הדברים נעשים שלא ברגישות או בזמן הנכון. לא כדאי לחכות אחרי שליחת ההזמנות לחתונה ולהתנות את קיומה בחתימה על הסכם ממון. הסכם ממון שכזה, גם אם ייחתם – ייתכן וניתן יהיה לערער עליו בבוא הזמן בבית המשפט.

    הסיבה העיקרית להימנעות מחתימה על הסכם ממון היא התחושה שלא כדאי לתקוע טריז בגלגלי מערכת היחסים וחתימה על הסכם כזה היא בבחינת מזל רע או עלולה לגרום לשינוי לרעה במערכת היחסים. כאשר הדברים נעשים ברגישות על ידי עורך דין או נוטריון עם ניסיון בתחום שיכול גם לשמש כמגשר לעת הצורך – חתימה על הסכם ממון לא רק שאינה פוגעת במערכת היחסים אלא יכולה אף לחזק את הקשר בין בני הזוג. דברים שהיו מתחת לפני השטח צצים ומטופלים ואינם נשארים חבויים ואינם גורמים להצטברות כעסים או רגשות שליליים.

    למה חשוב לעשות הסכם ממון?

    • כדי לוודא שהטיפול בעניינכם הכספיים אינו נדחק לזמנים בהם הרגשות השליליים גואים
    • כדי להוזיל את עלויות הפרידה, במידה וכזו תתרחש
    • כדי לחדד דברים שעלולים לצוץ ולהפתיע אתכם לאחר הגירושים, אם לא טופלו בזמן. למשל, התייחסות לבית או רכב שהיה של אחד מבני הזוג, נכסי ממון אישיים מלפני הנישואים וכדומה
    • כדי לדאוג לעניינם של ילדים מקשרים קודמים
    • כדי למנוע פערים ודרישות בנוגע להתקיימות תנאי הכתובה, או קביעת זמן חלוקת הנכסים
    • כדי לקבוע תנאי חלוקת רכוש השונים מתנאי ברירת המחדל הקבועים בחוק
    • כדי לקבוע בבית משפט של איזו ארץ הפרידה תידון (במקרה שבו שני האנשים מגיעים מארצות שונות, או אם יש רילוקיישן)
    • כדי לחזק את מערכת היחסים ולהציף שאלות שיש להתייחס אליהן

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו