הליך גירושין כהעצמה

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

הליך גירושין כהעצמה

הרבה פעמים מה שהתחיל כסיפור אהבה גדול, עם תקווה לחיים משותפים, הופך לסיוט הגדול ביותר עלי אדמות שאדם יכול לחוות, כאשר האדם שהיה הכי קרוב אליכם, שעמו אתם חולקים את יצועכם, אבי או אם ילדיכם, הופך להיות האויב הגדול ביותר.

צרו איתנו קשר עכשיו

    במקרים רבים אנשים מגלים שבאו בברית הנישואין מהסיבות הלא נכונות, שלא קיימת התאמה ביניהם לבין בני זוגם, שהם התפשרו על זוגיות ואהבה, שהשאיפות והאמונות המשותפות שהיו בתחילת הדרך להם ולבני הזוג השתנו במרוצת השנים, שהאהבה נגמרה, שהם אינם מאושרים בזוגיות שלהם, שהם לא מתאימים לפלטפורמת הנישואין ועוד.

    אז למרות שהליך גירושין הפך ל”פופולארי” עדיין רבים מהמתגרשים חווים את הליך הגירושין כתהליך מורכב וקשה ומחקרים רבים משווים את הליך הגירושין להליך של אבל הכולל שישה (6) שלבים שעוברים כל מתגרש/ת:

    שלב 1 – שלב התפוררות הנישואין – השלב בו אנחנו מבינים שאנחנו נדחים על ידי האדם שהיה הכי קרוב אלינו ושראינו בו שותף לחיים ולדרך.

    שלב 2 – שלב הגירושין החוקיים – המערכת החוקית לא רגישה לצרכים המיוחדים של המתגרשים ושל ילדיהם ולתהליכים הרגשיים והפסיכולוגיים שעוברים עליהם, נוסף על העובדה שבדיונים בפני ערכאות המשפט לא יכולים הצדדים להביע את עמדתם אלא באמצעות עורכי דינם, והם בתחושה ש”קולם לא נשמע”.

    שלב 3 – גירושין כלכליים – בכל הליך גירושין מגיע השלב בו צריך לחלק את הרכוש המשותף בין הצדדים ומיחידה כלכלית אחת על כל אחד מהצדדים לעמוד ברשות עצמו מבחינה פיננסית, ונושא זה מלווה, פעמים רבות, בחששות ובפחדים (גברים לא יודעים כיצד יחיו עם ההכנסה החודשית כשהם צריכים לשלם מזונות, נשים חוששות שההכנסה החודשית שלהן לא תספיק, ישנם מקרים בהם מוכרים דירה משותפת שהייתה בבעלות הצדדים ועוברים להתגורר בשכירות ועוד).

    שלב 4 – גירושין ביחס להורות – ברוב המקרים, רק אחד ההורים מקבל משמורת מלאה על הילדים ולהורה השני ייקבעו הסדרי ראייה. הסדרים אלה משנים את ההורות של המתגרשים והם נאלצים לבנות מערכת הורות חדשה.

    שלב 5 – בעיית הבדידות – בניגוד למקרי אבל, בהם ישנם מנהגי אבלות ברורים, לא קיימות נורמות חברתיות כיצד לנהוג בגרושים, ורבים מרגישים כי הם ננטשו על ידי החברים והמשפחה ועלול להיווצר ואקום חברתי. התחושה הופכת לאקוטית יותר מכיוון שהגרושים לא שייכים לעולם הרווקות וקורה שהם לא מודעים או שהם חסרי ניסיון בכל הקשור לחוקים ולייחודיות של תרבות עולם הרווקות.

    שלב 6 – גירושין נפשיים – בשלב האחרון קיים הכרח להתרחק מהמערכת הזוגית שהסתיימה, מהאהבה שהפכה לשנאה, על מנת לשוב ולתפקד כאדם עצמאי, יציב, שלם ואוטונומי.

    התהליך, שעובר כמעט כל מתגרש, בדרך זו או אחרת, נמשך זמן. פרק הזמן משתנה מאדם לאדם, אך הוא נמשך, לכל הפחות, מספר חודשים ולעיתים גם מספר שנים.

    אחרי שנים של ניסיון, התחלתי לזהות את המצוקות של הלקוחות שלי, שהתעוררו במסגרת הליך הגירושין, ביניהן קשיים רגשיים, קשיים פסיכולוגיים, קשיים מול הילדים, קשיים מול בן/בת הזוג לשעבר, קשיים לפתח זוגיות חדשה ועוד, והבנתי, שמעבר לייצוג המשפטי המוענק על ידי, על מנת שהלקוחות שלי יצלחו את הליך הגירושין בצורה הטובה ביותר והמעצימה ביותר, יש להעניק להם כלים נוספים, נוסף על פסק דין טוב או הסכם גירושין טוב.

    “גירושין כתהליך של העצמה” מטרתו לסייע למתגרש/ת לצלוח את הליך הגירושין בצורה הטובה והמעצימה ביותר, קודם כל ברמה המשפטית המקצועית הטובה ביותר וכמו כן לצייד את המתגרשים לצמוח מתוך תהליך כואב למקום טוב ופורה הרבה יותר.  

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו