בחירה נכונה של עורך דין להסכם ממון

הסכם ממון – שירותי נוטריון ברחוב אחד העם 1, בניין לב רחובות, קומה ראשונה משרד 122
ניתן ליצור איתנו קשר גם באיימל: [email protected] או במספר 0515533400

כאשר באים לחתום על הסכם ממון ורוצים לעשות את העניין באופן מסודר, יש לבחור עורך דין או נוטריון על מנת שיערוך את ההסכם באופן כזה ימנע פרצות חוקיות ויכסה את כל הנושאים הדרושים. לעתים, בעיקר במצב בו שני הצדדים מגיעים אם רכוש רב קודם, כל אחד מהצדדים מגיע עם עורך דין משלו, כזו איתו עבד זמן רב. לעתים קרובות יותר, שני בני הזוג ינסו לחפש ביחד עורך דין על מנת שיערוך עבורם את הסכם הממון ביחד. איך יבחרו זוגות כאלו עורך דין נכון לניסוח וחתימה על הסכם הממון?

צרו איתנו קשר עכשיו

    ניסיון בתחום הסכמי ממון ודיני אישות

    עורך דין מנוסה שכבר ניסח מספר הסכמי ממון בחייו והיה עד למאבקים על הסכמי ממון אחרים ידע לכלול נקודות שאינן ברורות מאליהן. קחו בתור דוגמה את כל ההתייחסות לכתובה. בתקופות קדומות, הכתובה הייתה סוג של הסכם ממון בין הבעל לאבי אשתו העתידית. הסכם הכתובה כלל התחייבויות כספיות: כמה כסף הבעל ישלם לאשה במקרה ובו ייפרדו, סכומי מזונות, מחויבות לפרנס בזמן שמערכת היחסים קיימת וכדומה. עם השנים, הכתובה הפכה מהסכם ממון משפטי לסוג של נוהג חברתי וסמלי. לדוגמה, ישנם כאלו שמעדיפים לחתום על כתובה שהסכום שנפסק לאשה במקרה גירושין הוא גבוה מאד – בתור אמירה המעידה על בטחון הבעל במערכת היחסים או רמת המחויבות שלו. במקרה זה הבעל העתידי אינו חושב כלל על הכתובה כסוג של הסכם ממון בעל שיניים משפטיות אלא על הכתובה כהצהרת אהבה סמלית.

    בישראל, חתונה חוקית היא חתונה דתית ומי שאמון על דיני האישות במקרים רבים הם הרבנים. בניגוד לרב העם החילוני, ההתייחסות של בית הדין הרבני לכתובה היא כאל הסכם ממון מחייב, אלא אם כן נכתב הסכם ממון אחר שבו נאמר במפורש כי כל הכתוב בכתובה לא יתפוס. עורך דין עם ניסיון בתחום עריכת הסכמי ממון ידע להתייחס לנקודה זו, גם אם בני הזוג אינם מודעים אליה.

    יכולת גישור ומתן פתרון יצירתי למצבים שעלולים להתעורר בין בני הזוג

    בניגוד להסכמים וחוזים עסקיים אחרים, הסכם ממון בין בני זוג הוא הסכם אליו מתלווים רגשות עזים. רגשות אלו עלולים להביא את בני הזוג לחתום על הסכמים לא הגיוניים או שהם באופן בוטה אף פוגעים באחד הצדדים. עורך דין בעל כישורי גישור ופתרון סכסוכים בדרך הנעם יוכל לגשר במחלוקות שמתגלעות בין בני הזוג בדרך לניסוח הסכם ממון המתאים לשני הצדדים כמו גם ליישר ולהסביר לבני הזוג שמוותרים על חלקם הלגיטימי שלא בטובתם או דורשים דרישות מעבר לסביר מבני הזוג ולהגן על זכויות והאינטרסים של שני בני הזוג, ללא יצירת מתחים מיותרים או פגיעה במערכת היחסים בינם.

    אחת ההתנגדויות לעריכת הסכמי ממון בין בני זוג היא כי עצם הדיון על חלוקת נכסים במקרה של פרידה עלולה לחבל במערכת היחסים הנוכחית. למעשה, דיון פתוח בשאלות שעלולות להתעורר עם הזמן יכול לפתור מראש בעיות שעלולות להתעורר עם הזמן, במיוחד כאשר הדיון נתמך על ידי צד שלישי, רגיש ומיומן בעל ניסיון בגישור. בחירה נכונה של עורך דין להסכם ממון היא בחירה בעורך דין בעל הכישורים והיכולות לבצע גישור ותיווך כזה ולאפשר דיון ענייני ופרודוקטיבי בין בני הזוג.

    עורך דין שהוא גם נוטריון

    במידה והסכם הממון בין בני הוג נחתם לפני הנישואים המתוכננים, ניתן לאשר אותו בנוכחות נוטריון כך שיקבל תוקף משפטי דומה לזה שמתקבל באישור הסכם הממון בבית המשפט לענייני משפחה. הסכמי ממון בין בני זוג שאינם נשואים, ידועים בציבור, או בין בני זוג נשואים או לקראת הליך גירושין דורשים אישור של בית המשפט לענייני משפחה, שלא כמו הסכם ממון טרום נישואין. במידה וההסכם הנדרש הוא הסכם ממון טרום נישואין, כדאי לבחור בעורך דין שהוא גם נוטריון אשר יכול לתת תיקוף להסכם ללא צורך באישור בית המשפט.

    הסכם ממון

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    Related Posts

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו