תפקוד עורך דין דיני משפחה

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    תפקוד עורך דין דיני משפחה

    עורך דין דיני משפחה ,ממש  כמו שאולי לכם משתמע משמו הינו פרקליט לו בעבר לימודיו והיסטריית תעסוקתה תהיה ההתמחות בדיני המשפחה.

    כלל הדינים הללו מאגדים תחתם כליל כמעט את כל נושאי הליבה של המעמד האישי וכולל הדינים הרגישים של צוואות, רכוש, התרות ואי התרות של יציאה לחו”ל הליכי נישואים מורכבים שמאלצים התערבות חיצוני לבתי הדין הדתיים וגירושין כמובן.

    בישראל לה מערכת משפט מורכבת בתחום המשפחה שכפופה לחוקי הדת עורך דין דיני משפחה מוכרח להיות בקיא בדין הדתי שהרי הדין הזה חל על כל אזרח ישראלי לו זהות דתית מוגדרת.

    עו”ד דיני משפחה יטפל בתיקים שיוקשרו לחוסר כשירות מעשית למעמד הנישואין והוכחה כנגדה או בעדה בהתאם לנסיבות.
    עורך דין דיני משפחה גם יעסוק בניסיון להתרת נישואין במקרים בהם הדין היהודי איננו מתיר לנישואין על בסיס מצוות “לא תעשה” כאשר האיסור המוכר ביותר הוא ככל הנראה האיסור של כהן להתחתן עם גרושה אולם, קיימים איסורים אחרים להם עורך דין דיני משפחה מנסה לתת מענה משפטי הולם שינסה לגשר בין ההתנגשות של ההלכות השונות לרצון בני הזוג לחיות יחד.

    כמו שנאמר בישראל הדין הדתי תקף גם לאזרחים הלא-יהודים , לאחרונה כאשר עורך דין דיני משפחה עובר הכשרתו סביר שיתמחה גם בדינים של שאר הדתות ובעיקר בדינים המוסלמים , המיעוט הדתי הגדול ביותר במדינה.

    אם לא השתמע עדיין מכך חשוב לציין כי עו”ד משפחה ובית הדין יתנהלו על פי חוקי הדת של הזוג ולא באופן קולקטיבי על פי ההלכה היהודית כאשר המשפט המוסלמי הוא על פי דיני השריעה והמשפט הנוצרי על פי דיני הנצרות השונים.

    העניינים המאפיינים הנוספים באחריות עו”ד דיני משפחה

    כמו שציינו אפילו שההליך הנפוץ והמוכר של גירושין הוא אולי על פניו עיקר עסקו של עורך דין משפחה לא אך ורק בדבר נישואין וגירושין עצמן אחראי עורך דין דיני משפחה כי ינהל גם הליכים נוספים כגון הגעה להסכמה בקרב ניהול חלוקת הרכוש , בעריכת צוואות ומימוש הצוואות, ניהול תביעת המזונות ותשלום המזונות על פי חוק כל אלו מחייבים את הזוג או את המשפחה עצמה לפנייה לעורך דין דיני משפחה למרות שחלק מאלו אפשריים לניהול גם ללא עו”ד משפחה מהסיבה הפשוטה שניהול לא נכון של הליכים אלו עלול להשאיר אותם עם נזק כספי של ממש וללא מימוש כלל הזכויות המגיעות להם דבר שעלול להיות מלווה ברגשות שליליים וכבדים עקב הרגישות הרבה של הדבר.

    עורך דין דיני משפחה מכווין גם להליכי הגישור במידה וזוג מחליט להיפרד , חשוב להבין שהליך של גישור בנוכחות מגשר חוסך המון כסף זמן ואמוציות אשר מיותרות ברוב ההליכים הרגילים של גירושין כאשר הזוג איננו מתגרש במטרת המכוערות של “גזירת קופון” או למטרות נקמה שאולי מובנת לפעמים אך אין כמובן דבר שמומלץ להכניס לכותלי בית המשפט. גילוי נאות וכפיפות לחוקי האתיקה גורמים לכך שלרוב עורך דין דיני משפחה יכווין את בני הזוג להליך זה וימליץ עליו אפילו שמדובר פשוטו כמשמעו לפעמים בוויתור על עסקאות רווחיות עבורו – מה שמוביל אותנו לעיקר, עורך דין דיני משפחה עוסק במעמד האישי ועליו לקבל על עצמו את האחריות לתת יחס אישי ורגישות עודפת בגלל אופי המקרים, אם הדבר לא מחויב עבורו ברמה החוקית הרי שהרמה המקצועית מחייבת התנהגות שכזאת.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו