ידועים בציבור חתימה אצל נוטריון

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    ידועים בציבור

    ההגדרה “ידועים בציבור” מאפשרת גם לבני בני זוג שאינם מעוניינים (או שאינם יכולים) להינשא על פי הדין הדתי המנחה את חוקי המדינה, לקבל על עצמם את החובות ולזכות בזכויות של הזוגות הנשואים. אמנם, עדיין מסגרת הידועים בציבור לא הוסדרה בחקיקה מסודרת, אולם ניתן לראות מקרים בהם החוק מתייחס אל המושג “ידועים בציבור” בסמוך וכחלק מהמושג “בני-זוג” (כלומר, זוגות שאינם, בהכרח, נשואים), לדוגמה – חוק למניעת אלימות במשפחה, תשנ”א-1991- מורחבת הגדרת “בן-זוג” “לרבות ידוע בציבור”, בחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], תשנ”ה-1995- מדויקת הגדרת המונח “אשתו” במילים “לרבות הידועה בציבור כאשתו והיא גרה עמו” וכן הלאה. יחד עם זאת, נדגיש שוב, כי בישראל אין עדיין חקיקה המגדירה את המעמד האישי-הזוגי הזה, כמו גם מסדירה באופן אחיד את מעמדם של הנושאים בתואר זה. באופן טבעי, כאשר ישנו קושי בהגדרה ובפירוט הזכויות, מן הסתם, ישנה בעיה ביכולתו של החוק להתמודד עם סוגיות מסוימות, אשר במקרים של בני זוג הנשואים כדת משה וישראל, קל לו יותר להתמודד עימן.

    מהם הקשיים הנובעים ממעמדם של ידועים בציבור?

    למרות שהכרה בזכויותיהם של ידועים בציבור הולכת ומתרחבת וניתן לראות את עקבותיה גם בפסיקות השונות, עדיין קיימים מספר קשיים עיקריים איתם מתמודדים הידועים בציבור:

    מאחר ואין הגדרה רשמית-חוקית למעמד הידועים בציבור, ההגדרה הנקודתית קשורה בקיומן של נסיבות עובדתיות מסוימות אשר קשורות ליחסים בין בני הזוג עצמם. לכן, זוגות אשר מבקשים ליהנות מזכויות הידועים בציבור, מוצאים את עצמם מחויבים כי אורח חייהם עונה לדרישות המיוחדות להגדרה, ותוך כדי כך לחשוף פרטים אינטימיים מסוימים על חייהם המשותפים.

    ההכרה בזכויותיהם של ידועים בציבור נעשית באופן נקודתי, כלפי רשות מסוימת ועל פי חוק ספציפי, ואיננה מהווה הגדרה גורפת. לכן, זוג כזה אשר מבקש לזכות בזכויות המגיעות לו מול מספר גופים, יצטרך להתדיין נקודתית מול כל אחד ואחד מהם.

    התרת קשר זוגי בין הידועים בציבור אינה נעשית תוך כדי תהליך ממוסד, מה שמחליש באופן ניכר את ההגנה המשפטית על הקשר הקיים בין בני הזוג.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו