הסכם חיים משותפים לידועים בציבור

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    במקביל, לזוגות הנחשבים כ”ידועים בציבור” ו/או המתעתדים לגור יחדיו ולנהל חיי אישות מומלץ לערוך “הסכם חיים משותפים”.

    מדוע אני צריך הסכם חיים משותפים?

    הסכם חיים משותפים עוזר לבני הזוג ה”ידועים בציבור” להגדיר מראש מערכות יחסים אלה, מאחר וקיימים מצבים רבים שבני הזוג המעוניינים לחיות יחדיו אך אינם מעוניינים להינשא בפועל, כגון מצב בו בני הזוג נמצאים בפרק ב` או יותר של חייהם לאחר פרידה/נישואין ו/או עם ילדים, או שמא מדובר בבני זוג מעורבים (בני דת שונה ו/ או החיים עם בן זוג זר שאינו בעל אזרחות ישראלית) ואינם מעוניים להינשא (ולעיתים לא יכולים כי עליהם להינשא בחו”ל מצב שיקשה על בן הזוג לשוב לישראל), לאור זאת אין ברצונם להיכנס לקשר נישואין, איש איש ושיקוליו השונים.

    מכל מקום, מומלץ להסדיר את כלל ההיבטים המשפטיים הנובעים ממערכת היחסים הזוגית (נושאי הרכוש, המזונות, הפירוד וכו`) בהסכם שנהוג לכנותו “הסכם חיים משותפים”. במסגרת ההסכם, נקבעים הזכויות והחובות שבני הזוג מעוניינים לעגן במסגרת הקשר הזוגי. יתרונו הגדול של הסכם חיים משותפים נעוץ בכך שכאשר בני הזוג מחליטים להיפרד, כל הנושאים הקשורים בפירוד ביניהם מוסדרים בהסכם, וכך הם אינם חשופים לתביעות הדדיות, זה כנגד זו, ולניהול מאבק משפטי ארוך ומורכב.

    מדוע עכשיו – הסכם חיים משותפים?

    הסכם חיים המשותפים יסדיר מבעוד מועד בדרך של הסכמה והבנה, את דרכי הפירוד, המזונות, משמורת הילדים וחלוקה של הרכוש של בני הזוג.
    חשוב לציין, כי הסכם חיים המשותפים נערך בין בני הזוג בשעת רצון שהקשר בין בני הזוג חם, יציב ומלא הבנה תוך הרמוניה והתחשבות הדדית, באופן זה ניתן לערוך את הסכם חיים המשותפים באופן הגון שישביע את רצון שני הצדדים ללא כל משקעים מיותרים.

    לעומת זאת, בעת של פירוד, גובר המתח בין בני הזוג לאור משבר ביחסים ביניהם, במצב מעין זה כאשר בני הזוג עלולים לפעול מתוך תחושה של פגיעה רגשית אישית עלול להיווצר מצב שבו יתקבלו החלטות לא שקולות דבר שישפיע באופן ישיר על ההתדיינות משפטית בין הצדדים – וכל אלו ללא כל מטרה מוגדרת.

    מהו המצב המשפטי כאשר אין הסכם כזה בין בני הזוג החיים יחדיו?

    במצב זה, המאפיין מערכות זוגיות רבות, בו בני הזוג הידועים בציבור לא חתמו על הסכם ביניהם, הרי שבכל הנוגע לחלוקת הרכוש ביניהם, במקרה של פירוד, יחולו על בני הזוג ההסדרים הקבועים בפסיקה. הסדרים אלה אינם קובעים כללים מוגדרים בענייני הרכוש.
    בן הזוג המבקש לחלק את הרכוש נדרש לעיתים יהיה להוכיח שהצדדים, בקשר הספציפי, התכוונו לשיתוף רכושי ביניהם, וכוונה זו תלמד מאורח החיים המשותף של בני הזוג. בית המשפט ילמד על כוונה זו של בני הזוג מאופן ניהול הקשר, מאופי מערכת היחסים, מהבטחות ואמירות שנאמרו ביניהם. ברור, כי הוכחת נושאים מסוג זה אינה פשוטה כלל ועיקר ודורשת מבית המשפט להיכנס לעובי הקורה ואפילו לפרטים אינטימיים ואישיים, הקשורים למערכת היחסים בין הצדדים.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו