שיקולי מס בעריכת צוואה

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    בטרם תחליטו כי הנכם מעוניינים לערוך צוואה, דעו כי עליכם אף לערוך שיקולי מס, אשר יאפשרו לכם להחליט כיצד ולמי תורישו את רכושכם.

    כך למשל, כאשר יורש על פי צוואה יירש נכס מקרקעין, הרי שבנסיבות אלו חשוב לבחון את דרך ההורשה, כך שלבסוף היורשים על פי אותה צוואה יוכלו לרשת נכס מקרקעין מבלי שיצטרכו לשלם מיסים רבים למדינה בגלל שירשו על פי צוואה את אותו נכס מקרקעין.

    משכך, בטרם תפנו לעורך דין המומחה בתחום דיני ירושה וכן מומחה בניסוח של צוואות, על מנת שזה יוכל לסייע לכם בעריכת צוואה אשר מגלמת בתוכה אף שיקולי מיסוי, הרי שחשוב מאוד, להכין מבעוד מועד את רשימת הנכסים המצויים ברשותכם ואשר בכוונתכם לכלול באותה צוואה, לרבות נכסי נדל”ן, רכסים, כספים, אוספים וכד’.

    חשוב לא פחות להכין מבעוד מועד את רשימת היורשים ואת החלקים בירושה, שאתם מעוניינים שכל אחד מהם יירש, על מנת שאותו עו”ד יוכל לבדוק את הבעייתיות באופן החלוקה, במידה וישנה כזו (מבחינת שיקולי מס), וכן יוכל לנסח את הצוואה באופן שישקף את רצון המצווה תוך שהוא דואג לתכנן את אותה צוואה גם מבחינת השלכות מיסוי, אשר יהיו יעילות בעבור היורשים.
    חשוב כי תדעו, שבמדינת ישראל, אומנם אין תשלומי מס עיזבון וכן אין תשלומי מס ירושה. אולם, לאחר שהיורשים על פי צוואה הגישו בקשת צו קיום צוואה, הרי שיכול מאוד להיות כי יוטלו עליהם מיסים בגין הנכסים שירשו על פי אותה צוואה (בעיקר נכסי מקרקעין).
    על כן, בעת עריכת צוואה, הרי שתכנון מס נכון, יכול למנוע מצב בו יורשים עלפי צוואה יצטרכו לשלם מיסים בגין הנכסים אשר ירשו על פי אותה צוואה.
    תכנון מס נכון, ברב במקרים, יחסוך ליורשים על פי צוואה, כסף רב. שכן, אותו תכנון מס יחסוך ליורשים על פי צוואה, הן תשלומי מיסים עבור אותם נכסים שירשו והן תשלומי שכר טרחה ליועצים ולמומחים כאלה או אחרים, אשר היורשים ישכרו את שירותם על מנת לנסות ולתקן את המעוות אשר נגרם להם בשל היעדר תכנון מס נכון בעת עריכת אותה צוואה.
    משכך, במידה והחלטתם לערוך צוואה, חשוב מאוד יהיה, לקחת בחשבון, את העובדה לפיה יהיה עליכם לערוך צוואה באמצעות מומחה, אשר יסייע לכם לערוך תכנון מס לגיטימי, אשר בבוא העת יקל על אותם יורשים על פי צוואה ויחסוך להם כסף רב.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו