משפחה ומשפט בחוק יחסי הממון

נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם
צרכים עזרה ?

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    אחד הנתונים המדהימים שנחשף לאחרונה מגלה שאחד מארבעה זוגות מסיים את דרכו בגירושין, ואילו באזורים בהם הרמה הסוציואקונומית  גבוהה יותר – אחוז הגירושין גדול יותר…
    נתון נוסף מגלה כי בעבר היה קשה למצוא זוגות רבים מהמגזר הדתי והחרדי המתגרשים, אולם בשנים האחרונות התפשטה התופעה גם במגזרים אלה.
    לנוכח המצב הקשה, הרי שבמקום שהמשפחה תהא מכונסת פנימה ותתחזק, מתפרק התא המשפחתי, ואת הטענות משמיעים בני הזוג בחוץ – בבית הדין הרבני או בבית המשפט למשפחה.

    הפעם, נציין את הבעיות המרכזיות המושמעות בדיונים המשפטיים כעילה לפניית מי מבני הזוג להליכים משפטיים:

    1. אלימות במשפחה –  מסתבר שכותרות העיתונים מתייחסות לתופעה רק כאשר נרצחת אשה ע”י בעלה. אולם, בפועל, מדי יום מורחקים עשרות ולעיתים מאות גברים מבתיהם עקב טענות האשה לאלימות הבעל (על האמת המלאה בנדון נרחיב באחת הפינות).
    2. בגידה – לא רק בטלנובלות ובתוכניות הטלויזיה צופים בהתנהגות זו, אלא מסתבר שלא מעטים מעתיקים את דפוסי ההתנהגות הללו, ומשפחות רבות מתפרקות עם רעיית מי מבני הזוג בשדות זרים.
    3. חוסר תקשורת – דומה שזו הבעיה המרכזית אצל חלק הארי של הזוגות המתגרשים. במשך השנים חלה שחיקה, ולבני הזוג לא נותרו עניינים משותפים מלבד הילדים, ואז קורה שאחד הצדדים יוזם יציאה מהבית, ומכאן הדרך קצרה להתדיינויות משפטיות.
    ישנם גורמים נוספים למשברים בתוך המשפחה המובילים אותה אל המשפט, עליהם נרחיב בהמשך, אולם בסיומו של מאמר פתיחה זה אבהיר חד משמעית כבר עתה:
    עשו ככל יכולתכם שלא להגיע אל כתלי בית הדין הרבני או בית המשפט למשפחה, מהסיבה הפשוטה: אם יש סיכוי להגיע לשלום בית, מן הראוי שתעשו זאת ללא התדיינויות משפטיות אלא באמצעות הידברות ביניכם – לרבות בשילוב יועץ נישואין. מרגע שהתחילו הדיונים המשפטיים, משתלבות בהם השמצות והכפשות, ובחלק הארי של המקרים אין כבר דרך חזרה!!!
    דהיינו, נזכור את הסיפור על הרב שצפה בשעת לילה מאוחרת באור עמום הדולק מחלון ביתו של אחד היהודים בעיירה.
    דפק הרב על הדלת, ושאל את בעל הבית מדוע ממשיך הוא לתקן את הנעליים כשהנר בעשישית כמעט כבה. במענה, השיב היהודי בחיוך, בהצביעו על האור הזעיר הבוקע מהעשישית: כל עוד הנר דולק – ניתן לתקן!!!
    לבני הזוג המצויים במשבר, אנו אומרים אותו דבר: אם עוד יש סיכוי – נסו לתקן בתוך הבית!

    נקודות למחשבה על תביעות שלום בית:

    1. שלום בית עושים באמצעות רצון אמיתי לשלום בית, ולא באמצעות תביעות.
    2. תביעות שלום בית יכולות לסייע יותר בפן המשפטי, מאשר הפן המשפחתי.
    3. למרות זאת, יש המאמינים שתביעת שלום בית יכולה לזעזע את הצד שהורס את הנישואין.
    4. יש כאלה הנכנסים לביה”ד ומשוועים לשלום בית, ומייד ביציאה מביה”ד אומרים לבן / בת הזוג שלהם, שאם הם רוצים להתגרש, עליהם להגיע להסכם המקובל עליהם, אחרת ימשיכו במשחק זה…
    5. על כך נאמר: רוממות שלום בית בגרונם, וחרב הסחיטה בידיהם…
    6. יצויין שביה”ד שואל לא אחת את מגיש תביעת שלום בית, שאם הצד השני כל כך רע, שהרי    הוא כתב דברים נוראיים על הצד השני, מדוע הוא כל כך רוצה אותו…
    7. בפועל, יכולת ביה”ד לסייע בידי המעוניין בשלום בית הינה מועטה. ככלות הכל, צריך רצון טוב ואמיתי של הצד השני. אחרת, הוא ידבר באופן מנומס לביה”ד, אך יבהיר לצד השני, מחוץ לאולם, שחבל על הזמן.
    8. אז, בשביל מה מגישים תביעה שכזו? בדרך כלל, הדבר נעשה כדי להשיג יתרונות משפטיים / טאקטיים.
    באמצעות תביעה שכזו, ניתן לבקש מביה”ד לצוות על הצד השני שיימנע מלפרק את הדירה, ואף ניתן לקבל צו ל”מדור ספציפי”. כן ניתן לקבל צו עיכוב יציאה מהארץ נגד הצד השני. יחד עם זאת, צו שכזה ניתן לביטול, ברוב המקרים. אם מדובר בבעל, די שישליש גט, ולעיתים יתן בטוחה להתייצב בדיון, והצו יבוטל.
    כמו כן, אם צד מפר את שלום הבית, יש מקרים בהם יטען הצד שביקש את שלום הבית, שהצד השני נחשב כ”מורד”, על המשמעות ההלכתית באותו מקרה.
    Call Now Buttonצלצלו עכשיו