עורך דין מזונות

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    אחד הנושאים המרכזיים המתעוררים במסגרת הליך גירושין הינו מזונות ילדי הצדדים ולעיתים אף מזונות האישה.

    שאלה זו הינה שאלה קריטית וחשובה ביותר ובמקרים רבים נוטים להקל עמה ראש או להגזים עם שיעור המזונות בתקווה שבתי המשפט יסכימו לדרישות מופרכות. כך או כך, חשוב להיוועץ תחילה עם עורך דין מזונות על מנת לוודא כי הדרישה סבירה, אמינה וריאלית.

    מזונות ילדים

    ההלכה הבסיסית היא כי לאב חובה לכלכל את ילדיו שהינם מתחת לגיל 18 כאשר עם הגיעם לגיל זה, שיעור המזונות מופחת לתקופה בה הם עדיין לומדים או נמצאים בשירות צבאי סדיר.

    כעקרון האב מחוייב במזונות ילדיו, אפילו אם אין לו כל מקור פרנסה ואפילו אם אין ביכולתו לספק את צרכי מחייתו שלו עצמו אך הלכה זו עוברת שינוי בשנים האחרונות כאשר בתי המשפט נוטים יותר ויותר להתחשב במצבו ויכולתו הכלכלית של האב על מנת לא להביאו למצב של פת לחם ללא כל יכולת להתקיים.

    מזונות הילדים כוללים את כל צרכי מחייתם. עורך דין מזונות יוכל להסביר לכם כי המדובר בצרכים המתחלקים להכרחיים – חיוניים לקיומם של הילדים, וצרכים שאינם הכרחיים. צרכים אלו על האב לספק רק במקרה ויש ביכולתו הכלכלית והם נחשבים לצרכים מדין צדקה.

     

    הצרכים החיונים הם: מזון, הלבשה והנעלה, מקום מגורים ואחזקתו (הידוע בשם מדור), צורכי חינוך, צרכים רפואיים.

     

    עורך דין מזונות אף יסביר כי הוצאות כגון חוגים, שיעורי העשרה, שיעורים פרטיים, בילויים, נסיעות בארץ ובחו”ל, מתנות לימי הולדת וכיוצ”ב הם צרכים מדין צדקה ואינם הכרחיים לקיומו של הילד ועל כן תשלומם הינו לפי יכולתו של האב ועפ”י רצונו ואין להכריח אותו בהם.

    הפסיקה הכירה גם בחובתה של האם לספק את מזונות ילדיה את חובה זו הינה מוגבלת אך ורק מדין צדקה ורק אם ביכולתה לספק צרכים אלו לאחר שסיפקה קודם לכן את צרכיה שלה.

    יש לזכור, ואף עורך דין מזונות יאמר לכם זאת, כי פסק דין למזונות לעולם אינו סופי ותמיד ניתן לשוב ולפתוח עניין זה כאשר ישנו שינוי מהותי בנסיבותיו של הקטין או של האב או של האם.

    עורך דין מזונות אף יסביר שגם כאשר האם מסכימה להפחתת סכום המזונות או אפילו מוותרת עליו לחלוטין, אין בכך כדי למנוע פתיחה מחדש של העניין היות ודמי המזונות אינם שלה אלא של הילדים ולהם זכות לקבל את מזונותיהם.

    בכל מקרה בו ישנה שאלה בעייתית הנוגעת למזונות, חשוב ביותר להתייעץ תחילה עם עורך דין מזונות אשר יכול לסייע לכם להבין את הסוגיה ואף למצוא פתרונות מתאימים. בכל מקרה, יש לזכור כי הפסיקה כבר הכירה במינימום של דמי מזונות חודשיים (כ – 1,500 ₪) בהם מחוייב האב וזאת כמובן בהתאם ליכולתו הכלכלית.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו