גירושין- הצד המשפטי

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    גירושין הם נושא מורכב. מצד אחד יש בהם את הפן הרגשי- אתה והיא כל כך הרבה שנים ביחד, לפעמים אוהבים, לפעמים לא מסוגלים לסבול אחד את השני, תמיד רבים. נדמה שאתם לא יכולים להיות ביחד ולא יכולים להיות בנפרד. עד לאותו הרגע שאתם מחליטים, די אי אפשר חייבים להיפרד והפעם “for good”   .

    לאחר שאתם סוף סוף מגיעים למסקנה הנבונה הזו, כמובן שאי אפשר להיות חכם עד הסוף ופשוט חייבים למצוא מי אשם יותר.  זו אחת מעוונותינו האנושיות- אנחנו אוהבים מאוד לשפוט, לחפש אשמים, במקום לעשות בדק בית. כי אם לא ננהג כך לא תהיה לנו הברירה אלא לקחת אחריות ופשוט להודות שטעינו.

    בורפ מגיעים למצב זה,  יש  לעצור ולהתבונן ולא ליפול למלכודות הישנות אליהם נפלתם כל השנים האלו. במקום להיכנס שוב לדו קרב ולבזבז אנרגיות וזמן, שאין לכם יותר (הרי, אתם כבר לא כל כך צעירים כמו פעם) ובמקום להעלות על קרוסלה שנעה בקצב מהיר ועד שתצליחו לרדת ממנה תהיה לכם בחילה עזה וכאב ראש נוראי, במקום זאת פנו לעורך דין המתמחה בענייני גירושין.

    כאן נכנס הצד השני של נושא גירושין- הצד המשפטי, שדורש ידע מקצועי ניסיון ומעל לכל אובייקטיביות וקור רוח. מישהו שיכנס לתמונה ויוציא אתכם מהמערבולת הרגשית בה אתם נמצאים כבר שנים. מישהו מבחוץ שיצליח להחדיר בכם היגיון וקור רוח וימנע מכם ליפול במדרון חלקלק ולמתחיל מחדש ויכוחים שאינם נושאים פרי -מי אשם מי היה נבזי יותר ומי גרם לכישלון.

    אותו אדם, כאמור, הוא עורך הדין המתמחה בענייני גירושין. עורך דין בעל ניסיון, ידע מקצועי שהתמודד בעבר עם זוגות כמוכם שהגיעו למסקנה שזה פשוט לא עובד, ידע לטפל עבורכם בנושא הפרידה ובמקום שאת תאלצו להתיש את עצמכם שוב ושוב, יטפל בנושאים הלא נעימים עבורכם.

    עורך דין המתמחה בנושא גירושין ידע האם לפנות לבית הדין לענייני משפחה או האם לפנות לבית הדין הרבני, ומתי לפנות לכל אחד מהגורמים הללו. הוא ידאג שאתם תשמרו על ראש צלול וחשיבה רציונלית גם ברגעים הכי הקשים, למשל, כשתבואו לדון במשמרות על הילדים, או כשתחליטו איך לחלק את הרכוש המשותף מבלי שתצטרכו להרוג אחד את השני. הרי הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה לשלוף ציפורנים ולקרוע לגזרים אחד את השני, גירושין לא חייבים להעשות בצורה כזו. הם אמנם חוויה כואבת, שלא תרצו אי פעם לעבור מחדש, אך גם בנושא גירושין אפשר למתוח קו ולומר “די, עד כאן לפה אני לא נכנס , אני סומך על העורך דין שלי שיטפל בנושא עבורי”.

    וזה בדיוק התפקיד של עורך דין לענייני גירושין בפרשה המכאיבה הזו, הוא אמור להיות המשענת שלכם, האדם שיגן על האינטרסים שלכם מול הצד השני (שהרי לא מדובר בריקוד טנגו חביב) והוא זה שינהל את המלחמות עבורכם אם חלילה תגיעו למצב כזה והמציאות מלמדת שלעיתים עם כל הרצון הטוב של שני הצדדים זה קורה). עורך הדין לענייני גירושין ידאג שכל הפרשה תסתיים במהירות המרבית ובלי סבל מיותר ויאפשר לכם להתחיל את דרככם החדשה עם כוחות חיוביים ולא כשהלשון בחוץ.

    עורך הדין המתמחה בנושא גירושין ידע לייעץ לכם מה בדיוק לעשות כדי שכל התהליך של גירושין  יעבור במהרה, עד כמה שניתן,  ולא ימתח לתקופת זמן בלתי מגובלת.

    לכן זכרו, אמנם זוהי חוויה קשה שמלווה ברגשות רבים אבל התהליך עצמו יכול ואף חייב,  לטובתכם ולטובת כל המעורבים בנושא, להיות שקול הגיוני ומקצועי. רק כך תוכלו להתחיל מחדש והפעם לעשות בחירות בוגרות ונבונות שיטיבו עמכם לטווח ארוך .

    עורך דין גירושין מקצועי

    לרוב “עורך דין גירושין” יכנה עצמו כך במידה ועסק רבות בבית המשפט הרבני או לענייני משפחה בתיקי גירושין, אך למעשה עורך דין גירושין הוא כזה שהמומחיות שלו הינה בדיני המשפחה השונים ולרוב יהיה אכן יהיה בעל וותק סביר בניהול התיקים בדינים השונים של המשפחה בכלל והגירושין בפרט כאשר לדיני משפחה נכנסים גם תיקי הירושה , או הסכם טרום נישואים וכדומה – אם כי , עיקר עיסוקיהם של עורכי דין שהתמחו בתחום המשפחה, ובמיוחד בישראל הוא אכן תחום הגירושין וכל הקשור אליו.

    בארצנו, עורך דין גירושין הינו המקצועי לניהול התיקים תחת החוקים המאוד ייחודיים לה, המאפשרת דיונים בדבר התרת נישואין או גירושין בבתי הדין הרבניים בלבד או בבית המשפט לענייני משפחה כאשר הוא כפוף לחוקי הדת שבמקרה של נישואין או גירושין של זוג יהודי הרי שבית הדין הרבני עדיין הוא זה שיקבע את עתיד פסק הדין.הקביעה באיזה בית משפט ינוהל הדיון היא זכות החלטתו של המגיש הראשון של תביעת הגירושין מכאן שהסטיגמה כי בישראל אין אפילו יתרון מזערי למגיש את התביעה (לפחות מבחינת החוק ולאו דווקא מבחינה רגשית) עקב כך שהחוק מנוהל על פי דיני הדת איננה נכונה.

    כמו כן , עורך דין גירושין אשר ינהל הליכים הקושרים להסכם טרום נישואים אל מול שני הצדדים היות והליך זה לרוב מקל את המצב בו הזוג מחליט להתגרש ולכן עורכי דין אלו מקצועיים גם בניהול הסכמים שכאלו (אם כי ההמלצה היא תמיד לערוך הסכם שכזה בין הצדדים גם אם טיב היחסים מוגדר טוב – לא נכונה בהכרח הסטיגמה שכשאשר עורכים הסכם כזה גורל עתיד הגירושין נחרץ).

    עורך דין גירושין – לא תמיד צריך את זה!

    עורך דין גירושין אזרחי שמכבד עצמו ואת מעמדו ושמו בשוק , וכמובן עקב העובדה שעורכי הדין כפופים לחוקי האתיקה, ימליץ לכם היום בראש ובראשונה על הליך הגישור (למרות שהליך זה איננו כלכלי עבורו כלל – האינטרס שלו הוא להציג בפניכם את האלטרנטיבה הקלה ולא להסתיר אותה הוא ברור).

    הליך הגישור

    הליך הגישור יבוצע בנוכחות הזוג העתיד להתגרש ובנוכחות מגשר (לרוב בעל הכשרה משפטית אולם איננו עו”ד גירושין בפועל או עו”ד בכלל) – ההליך שמכיל כמה מפגשים אותם מנהל המגשר עצמו הצדדים מוצאים פתרון עבור כל הסוגיות השונות של רכוש, משמרות ילדים, צוואות וכדומה, ולמעשה מגיעים לסיכום קצר ברמה של שיחה בין שני הצדדים עבור כל ההיבטים במקום שיתנהלו בבית המשפט לענייני משפחה באמצעות שירותיו היקרים של עורך דין גירושין.

    בסוף ההליך המגשר מסיים לכתוב את נוסח הסכם הגישור וזה בא לאישור בית המשפט לענייני משפחה.

    ההליך הקצר מכיל על פי רוב הרבה פחות אמוציות וכאב רגשי מיותר וכמובן חוסך כסף רב והליך של שנים לשני הצדדים, במידה ושני הצדדים בקשר טוב דיו , הרי שהליך הגישור פשוט בהרבה ומומלץ יותר מהליך בבית המשפט לענייני משפחה.

    עו”ד גירושין ניהול חלוקת הרכוש המשותף ותביעת מזונות

    כאשר ישנו זוג המחליט על הליך בבית המשפט כמעט כל צד פוחד ובצדק שאיננו יקבל את הזכויות שהוא מרגיש או יודע שמגיעות לו – ובצדק שהרי במידה ולא כך , עלול לצאת בנזק כספי בלתי יתואר מההליך.
    כאשר עורך דין גירושין מקצועי שיש לו וותק וניסיון בניהול משפטים מסוג זה נמצא לצידך אתה יכול להיות בטוח שעשית את המרב על מנת להשיג את המגיע לך באמת בהליך אם זה במתן תשלום מזונות או בקבלתו, זה ושהצד שלך לא ייכנע לאותן רגשות נקמה או חמדנות שתוקפות אותנו באופן טבעי בהליכים הללו בעיקר במידה וחיי הנישואים נגמרו בצורה לא טובה.

    ומה בדבר משמרות הצאצאים?

    בל נשכח שלמרות שההליך הזה נחשב להליך מכוער לכשעצמו , לעיתים אין סיכום של ממש בין הצדדים על משמרות הילדים – כנראה הנושא הרגיש ביותר בהליך , וכמובן שאנו רוצים להאמין שנושא רגיש יותר מחלוקת הרכוש והכסף.
    אף אחד לא רוצה שגם הילדים יתרחקו ממנו בעקבות ההליך, בטח לא על פי חוק, עורך דין גירושין יודע לנווט גם בהליך המורכב הזה והימנע ממצב בו הרגשות הרבים שצפים במהלך ההליך אצל שני הצדדים ישפיעו עליו ועל קבלת ההחלטות וההתנהלות שלו.

    חשוב לציין, כי המונח הזה שנקרא “משמרות ילדים” לא מגדיר איפה הזאטוטים ישההו או היכן תלמד הילדה הגדולה בתיכון בלבד, הוא מבטא למעשה את האחריות שמוטלת על כל אחד מההורים ומהווה שלב של ממש בהתפתחות הילד ולכן אין לזלזל בהליך ורק לחפש את המצב שבו אחד הצדדים “זוכה ביותר שעות” – אלא לחשוב על טובת הילד בכלל וכמובן לצאת מנקודת הנחה שגם עו”ד הגירושין וגם בית המשפט לענייני משפחה יראה קודם את טובת הילד ורק אח”כ את “הזכות של ההורים” להיות עם ילדיהם.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו