גירושין בתנ”ך

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    גירושין מוזכרים בתורה בספר דברים אבל אין (כמעט) סיפורים על זוגות שהתגרשו בתקופת התנ”ך.

    בספר דברים (פרק כ”ד למי שרוצה לדעת) נמצא המקור להלכות גירושין בהלכה היהודית. גירושין גם מוזכרים בפרשות אחרות ברמז ובקמצנות. בימינו אנחנו שומעים הרבה סיפורים על גירושין וכל אחד מכיר מישהו, גבר או אישה, שעבר תהליך של גירושין. אבל בתנ”ך אנחנו לא מוצאים כמעט סיפורים על גירושין. ישנו סיפור אחד שיש בו רמז לגירושין – אם יוצאים מנקודת ההנחה שבימיהם של שאול המלך ודוד המלך הקפידו על גירושין לפי ההלכה.

     

    מיכל הייתה ביתו של שאול המלך שחיתן אותה עם דוד (שעוד לא אימץ את השם “המלך” והסתפק בתואר “יפה עיניים”.) כשסר חינו של דוד בעינו של שאול המלך, לקח המלך את מיכל ונתן אותה לאישה לבחור בשם פלטיאל בן ליש. קשה להאמין שהמלך היהודי הראשון לא הקפיד על הלכות גירושין. קשה עם זאת להבין כיצד נערכו גירושין בין דוד, שהיה עסוק בלברוח משאול, ובין מיכל. יש לשער שגם בימים ההם למלך הייתה סוללה של רבנים שמצאו דרך לסדר גירושין לביתו של המלך.

    אך בכך לא הסתיימו סיפורי הגירושין של מיכל בת שאול. לאחר מות שאול ועלייתו של דוד על כס המלוכה, דוד מקבל את מיכל בחזרה. אבנר, שר הצבא לשעבר של שאול שמבקש למצוא חן בעיני המלך החדש, לוקח על עצמו את המשימה להביא את מיכל אל דוד. לפי הסיפור התנ”כי, בעלה של מיכל מלווה אותה בדרכה בבכי תמרורים. האם נערכו גירושין במקרה זה? האם דוד היה לוקח אישה נשואה ללא שנערכו גירושין? ואולי דוד חשב שלא נערכו גירושין כהלכתם בינו לבין מיכל ועל כן אין צורך לערוך גירושין בינה ובין בעלה השני?

    כל-כך הרבה שאלות הלכתיות בענייני גירושין מעלה הסיפור הזה עד שהדבר מעורר את החשד שהסופר התנ”כי השתדל להימנע מסיפורים על גירושין כדי לא להסתבך עם התחום המסובך של הלכות גירושין.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו