גירושין אזרחיים

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    גירושין אזרחיים הינם נושא סבוך כמו כל נושא הגירושין,כאשר בני זוג רוצים להתגרש, הם לרוב יפנו לבית דין לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. את מתן הגט הסופי

     

    -הם יקיימו בבית הדין הרבני. תהליך זה, הוא כמובן תהליך הנכון רק כאשר בני הזוג הם יהודים. או בני אותה, דת (מוסלמים, נוצרים) לפי המקובל בדתם, אחרת הבחירה שלהם תהיה גירושין אזרחיים.לפרוצדורה הנדרשת כאשר שני בני זוג שלא מאותה הדת רוצים להתגרש קוראים גירושין אזרחיים, ולתהליך רשמי זה קוראים “התרת נישואין” והוא מתבצע ע”י פניה לבית המשפט לענייני משפחה.כאשר בקשה כזאת מוגשת יבדוק בית המשפט מהי דתם של בני הזוג ויפנה את התביעה לברור אצל הגופים הדתיים האחראיים על כל אחד מבני הזוג.בתום הבירור והבדיקה של הגופים הללו- הם יחזירו את עמדתם לבית המשפט. לעיתים תוך כדי התהליך יש צורך בברורים עמוקים יותר, כדי לברר האם באמת שני בני הזוג לא משתייכים לאותה דת והם נזקקים אל גירושין אזרחיים. תהליך של גירושין אזרחיים  הוא תהליך ארוך- ויכול לקחת גם מספר חודשים.

    גירושין אזרחיים בזוגות עם דת שונה

    כאשר בני זוג שלא משתייכים לאותה דת רוצים להתגרש לאחר שנישאו בחו”ל בנישואין אזרחיים חשוב שימלאו תביעת גירושין ע”י עורך דין ולמלא בה את כל הפרטים האפשריים ולצרף כל מסמך שיש ברשותם, כדי לפשט עד כמה שניתן את תהליך הברור לצורך גירושין אזרחיים. במסמכים אלו יפורטו פרטי התובע, דתו, ההשתייכות הדתית של הוריו, חוות דעת של אנשים המכירים אותו, תעודת הנישואין מתורגמת בצירוף חתימת נוטריון ועוד. במקביל כדאי לפנות לתהליך חלוקת רכוש ומשמורת על הילדים והסדרי ראיה אצל עורך דין המומחה לענייני גירושין אזרחיים או באמצעות גישור. תהליך התרת הנישואין או גירושין אזרחיים הוא לרוב תהליך ארוך ומייגע. אולם בהחלט יש מקרים בהם הוא גם יכול להסתיים במהירות ובקלות.

    יהודים ונישואים אזרחיים

    בני זוג יהודיים שבחרו להינשא בחו”ל בנישואין אזרחיים, ומעוניינים להתגרש, יעברו בבית הדין הרבני גירושין ולא יהיו נזקקים אל גירושין אזרחיים. החשש מפני ממזרות והאיסור החמור להתייחד עם “אשת איש” מחייבים את בתי הדין הרבניים להחמיר ולחייב זוגות שלא נישאו על פי ההלכה, לעבור גם הם גירושין לפי ההלכה וזאת במפתיע לאחר שרבים מעוניינים להתגרש דווקא על ידי גירושין אזרחיים. התהליך שיעברו זוגות אלה יהיה דומה מאוד לתהליך הגירושין שעוברים זוגות שנשאו כדת משה וישראל ולא יהיה דומה כמעט לגירושין כמו גירושין אזרחיים.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו