ייפוי כוח נוטריוני

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    כיצד משיגים אישור נוטריוני והיכן זה תקף?

    יש לכם שאלות רבות הקשורות בשירותיו של הנוטריון? הגעתם למקום הנכון.

    לפחות פעם אחת בחייכם תזדקקו לנוטריון; זה יכול להיות על מנת לתרגם חוזה, או לשם תרגום תעודה כלשהי עבור רשויות זרות. כך או כך תמיד כדאי לבוא מוכנים ולדעת בדיוק מהו תפקידו של הנוטריון, ומה הוא יכול לעשות בשבילכם.

    מהו יפוי כוח נוטריוני?

    ישנם מצבים בהם יהיה צורך להעניק לאדם אחר סמכויות שונות כלפי גורם שלישי, וזהו בעצם יפוי כוח. על פי הוראות החוק במצבים מסויימים ו/או על פי דרישת גופים מסויימים, יפוי הכוח חייב להיות יפוי כוח נוטריוני, כלומר יפוי כוח הנחתם בנוכחותו של נוטריון מוסמך. הלה מעיד על כך שזהות החתומים היא אותנטית, ומאמת את חתימתם.

    מתי אנו צריכים ייפוי כוח נוטריוני?

    בקשות להצגה של יפוי כוח נוטריוני מופיעות לרוב במצבים הבאים:

    כאשר אדם טס לתקופה ארוכה למדינה אחרת, הוא ישאיר ייפוי כוח נוטריוני לאדם אשר הוא סומך עליו (יכול להיות קרוב משפחה, אך אין זו חובה על פי חוק). אותו אדם יוכל לבצע בשמו של האדם החותם פעולות שונות בהתאם למה שייקבע מראש. לחלופין, במקרה של אדם מוגבל שאינו יכול לבצע פעולות בעצמו ומייפה את זולתו לעשות פעולות במקומו על פי האמור ביפויי הכח.

    סיטואציה נפוצה בה יש צורך להציג ייפוי כוח נוטריוני היא בעת לקיחת משכנתא או הלוואה בבנק. הבנק (הגוף המלווה) דורש מהלווים לחתום על יפוי כח נוטריוני לטובתו לשם הבטחת ההלוואה.

    דוגמה נוספת לצורך להנפיק יפוי כוח נוטריוני הינה בעת רכישת דירה ישירות מקבלן, לרוב יש צורך בייפוי כוח נוטריוני הניתן ע”י הקונים לקבלן לבצע פעולות רישומיות שונות.

     

    תקנות נוטריונים

    הנוטריון הוא עורך דין מוסמך ובעל ותק של 10 שנים לפחות כעורך דין, אשר עבר הכשרה נוספת וקיבל את הסמכות והרישיון לשמש נוטריון בהתאם לחוק.

    תפקידיו של הנוטריון, בין היתר, הינם:

    1. לאשר נכונות תרגום של מסמך.

    2. לאמת חתימה על מסמך.

    3. לאשר נכונות העתק של מסמך.

    4. לאשר שהחתום במסמך הינו בעל סמכות לחתום עליו.

    5. לקבל ולאשר תצהירים.

    6. לאמת הסכם ממון טרום נישואין בין בני זוג.

    7. לאשר שאדם כלשהו נמצא בין החיים.

    8. לאשר נכונותה של רשימת מצאי.

    9. לערוך העדה של מסמך סחיר.

    תקנות נוטריונים

    הנוטריון כפוף לחוק ואל תקנות נוטריונים ולכללי אתיקה כפי שנקבעו בחוק הנוטריונים התשל”ו-1976. להלן מספר תקנות נוטריונים מרכזיות:

    בירור זהות- נוטריון המתבקש לקבל ולאשר תצהיר, לאמת חתימה או לאשר עשיית פעולה של פלוני, חייב תחילה לברר את זהותו של פלוני. זיהוי אדם מתבצע באמצעות ידיעה אישית של הנוטריון, או באמצעות הצגת תעודת זהות או דרכון. הנוטריון יציין במסמך את האופן בו זיהה את האדם הניצב מולו. פעולה זו נראית תצהיר נוטריוני.
    הוכחת זכות חתימה- נוטריון המתבקש לאשר כי אדם כלשהו ביצע פעולה או חתם על מסמך בשמו של אדם אחר, יבקש ראייה בכתב המוכיחה את זכותו של הצד השלישי לעשות כן.
    בירור כשרות משפטית וחופשיות הרצון- הנוטריון יוודא שהאדם העומד מולו כשיר לביצוע פעולה מבחינת גילו וכי הוא מבצע את הפעולה מתוך רצון חופשי.
    ביטול ייפוי כח- אדם החתם על ייפוי כח בנוכחות נוטריון רשאי לבטלו בכל עת. הודעת הביטול תינתן בנוכחות הנוטריון, או באמצעות מסמך כתוב, אשר חתימת האדם על גביו אומתה על ידי נוטריון.

    שירותים נוטריונים נפוצים:
    תרגום נוטריון
    נוטריון תל אביב
    ייפוי כוח נוטריוני
    אישור נוטריון
    תעריף נוטריון
    נוטריון תרגום מסמכים
    ייפוי כח נוטריוני
    שירותי נוטריון
    מחירון נוטריון
    נוטריון ציבורי
    חתימת נוטריון
    יפוי כוח לבנק

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו