דיני צוואות וירושות

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    דיני צוואות וירושות

    משרד עורכי הדין אירנה פיין מלווה אתכם בכתיבת צוואות וירושות, וביצוען בפועל. צוות עורכי הדין במשרדנו מתמחה בניסוח צוואה, תוך שמירה על דיסקרטיות רבה ורמת ניסוח איכותית ומקצועית על מנת שבבוא היום, יהיה ברור וקל לממש את הצוואה. כמו כן, במקרים של ביצוע צו ירושה, צוות עורכי הדין שלנו מלווים אתכם, ומייצגים את הצד שלכם בבית המשפט על מנת לקיים את צו המנוח להביא את הירושה ליורשים החוקיים. אתם מוזמנים לקבוע פגישה עם צוות עורכי הדין שלנו לייעוץ ראשוני. נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.

    פרשנות הצוואה

    כאשר עורכים צוואה, יש לרשום אותה אצל עורך דין המתמחה בדיני צוואות וירושות. על הצוואה להיות ברורה ומובנת. ככל שנוסח הצוואה יהיה ברור יותר, כך בבוא היום לא יצטרכו כל ביצוע של פרשנות צוואה, הליך המסרבל את חלוקת הירושה ליורשים. פרשנות צוואה הינה המשמעות המשפטית של הצוואה מתוך המשמעות הלשונית שהיא כתובה. במידה והתגלה כי הניסוח הצוואה לא היה ברור, ישנו צורך בפרשנות משפטית להבנת המסמך. רק בית המשפט הוא הגוף הרשאי לתקן את הצוואה, תוך השתדלות רבה להתחקות אחר רצונותיו של המצווה. יש לציין כי אם בית המשפט לענייני משפחה יגלה כי כתיבת הצוואה, לא נעשתה מתוך רצונו החופשי של המצווה, כי אם תחת לחץ או תחת השפעה לא הוגנת, היא תבוטל לאלתר.

    התערבות של בתי המשפט בצוואה במקרים מיוחדים

    בתי המשפט לענייני משפחה, נמנעים ככל שביכולתם להתערב בתוכן הצוואה, מתוך מגמה ברורה- כיבוד כבוד ורצון המת. ישנם בכל זאת מקרים של תחומי צוואות וירושות המצריכים בכל זאת את התערבות בית המשפט. לפעמים הצוואה לא נערכה באופן מקצועי, או כאשר המצווה לא דאג לעדכן את הצוואה בכל כמה שנים, כמו למשל כאשר התווסף רכוש. עדכון הצוואה מדי כמה שנים, הינו צעד מומלץ לדעת כל עורכי הדין לענייני משפחה. אנו במשרד עורכי הדין אלטמן-סער-שטרן מלווים אתכם גם בסוגיה הזו, וזמינים עבורכם בכל מקרה בו תצטרכו לערוך שינוי בצוואה, עדכון בנוסח הצוואה, או עדכון מחודש של חלוקת הרכוש.

    היורשים החוקיים של המצווה

    על פי החוק, היורשים החוקיים של המצווה, אשתו וילדיו יהיו היורשים החוקיים. במידה ומדובר על מצווה שהוא ערירי ללא ילדים או אישה, הירושה תחולק לשארי משפחתו על פי חוק. צוואה חייבת להיערך כאשר המצווה הוא בן יותר מ-18 שנה והוא בדעה צלולה ומיושבת. הצוואה תיפסל, במידה ולא היו שני התנאים הללו לעריכתה. רק עורכי דין רשאים לערוך את הצוואה על פי חוק, בהתאם לחוק צוואות וירושות, כך שלא תהיינה חילוקי דעות בין היורשים לאחר פטירתו של המצווה. עורכי הדין יבקשו לקבל פירוט של הנכסים השונים, חשבונות הבנקים, על מנת לערוך את הצוואה בהתאם, כך שלא יחסר שום פרט. אם במשך השנים התווספו נכסים למצווה וחשבונות הבנק גדלו, על המצווה לשנות את הירושה והחלוקה בהתאם מול עורך דינו שערך את הצוואה.

     

    צוואות/ירושות – לקראת עריכת צוואה, כיצד לערוך צוואה ולמי כדאי ?

     לקראת עריכת הצוואה

     

    לפני שפונים לעו”ד לצורך עריכת צוואה, חשוב מאד להכין מראש רשימה של כל הנכסים הקיימים בבעלותו של המוריש, לרבות נכסי נדל”ן, מכוניות, כספים המצויים בבנקים ובמקומות אחרים, אוספי אומנות וכל דבר אחר שהינו בעל ערך כלשהו.

    רצוי גם לחשוב מראש מי מן היורשים יירש מה, ולהגיע מוכן עם הרשימה לעורך הדין על מנת שיוכל ביתר קלות לערוך את הצוואה בהתאם לרצונו של המצווה, ולהדגיש את הבעיות בחלוקה הרצויה במידה וישנן כאלה.

    בהרבה מקרים בהם החליט המוריש לנשל מצוואתו חלק מקרוביו, מנסים הקרובים המנושלים לתקוף את צוואתו בטענה שבעת עריכת הצוואה, היה המוריש במצב נפשי אשר לא אפשר לו לערוך צוואה חוקית. לכן, על מנת למנוע טענות כאלו בעתיד, בדבר מצבו הנפשי של המצווה בעת עריכת הצוואה, מומלץ במקרים מסוימים לקבל אישור מרופא המעיד על כך שבעת עריכת הצוואה, מצבו הנפשי של המצווה היה תקין. כך כאשר אישור שכזה קיים כנספח לצוואה, יהיה קשה מאד להוכיח טענות שכאלו

    למי כדאי להכין צוואה ?  —– כמעט לכל אחד !!!!

    על-פי חוק הירושה, מי שלא מכין צוואה, תתחלק ירושתו בין אשתו מצד אחד לבין כל ילדיו, מצד השני. ובאין אשה או ילדים, תחלק ירושתו בהתאם לכללי פרנטלות מסובכים.

    לאור העובדה שהמחוקק לא יכול לחייב כל אחד לערוך צוואה נאלץ החוק לקבוע, באין צוואה, כיצד יתחלק רכושו של הנפטר. המחוקק אינו מכיר את מערכות היחסים בכל משפחה ולכן קבע חלוקה שפחות או יותר נראית צודקת. ואולם, המחוקק לא מסוגל לצפות מקרים רבים שמתרחשים במציאות.

    אם נרצה להיות בטוחים שרכושנו יתחלק בהתאם לרצוננו לאחר שנלך לעולמנו, עלינו לכתוב צוואה כדת וכדין.

    כיצד עורכים צוואה?

    ניתן לערוך צוואה בכתב יד, בעדות, בפני רשות משפטית או בעל פה. צוואה בעדים היא הדרך הנפוצה ביותר, כשהמצווה חותם על הצוואה בנוכחות שני עדים. כדי למנוע מצב בו תתבטל הצוואה עקב אי בהירותה או עקב לחץ וכפיה שהופעלו על המוריש, ועל מנת להבטיח שניסוחה יהיה בהתאם לחוק ו”יתפוס” בבית המשפט רצוי להיעזר בעורך דין.

    חשוב לדעת גם כי צוואה ניתנת לשינוי בכל רגע נתון,ניתן לבטלה ולכתוב צוואה אחרת במקומה. הצוואה שתקבל תוקף תהיה הצוואה האחרונה שנערכה.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו