ביטול הסכם ממון – מתי והכיצד?

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    ביטול הסכם ממון – מתי והכיצד?

    הסכם ממון משמש כיום דרך מצוינת להסדיר את מערכת היחסים הפיננסית בין שני בני זוג בעלי אמצעים שונים. בנוסף, פעמים רבות מדובר בדרך לבצע חלוקה הוגנת ושוויונית בין הנכסים שעתידים להצטבר במהלך החיים המשותפים, עקב פעילות ענפה ביותר של אחד מבני הזוג או שניהם. אך כמו כל הסדר אחר, גם במקרים של גיבוש הסכם ממון אחד הצדדים עשוי להתחרט ולרצות לבטל אותו. על פי כן נשאלת השאלה: ביטול הסכם ממון – מתי וכיצד?

    באילו נסיבות נשקל ביטול של הסכם הממון?

    הסיבות לביטול הסכם הממון הנן אותן העילות הפועלות בתחומים אחרים בחקיקה של חוזים. למשל:

    חוסר גילוי נאות ותום לב – כל הסכם דורש ניסוח תוך שקיפות מלאה בנושאים הנידונים. כך, במקרים של ניסוח הסכמי ממון ללא חשיפה של כל העובדות, ניתן להגיש בקשת ביטול הסכם ממון. לדוגמה, כאשר הסתבר שלאחד מבני הזוג קיימים חובות גדולים ששניהם נאלצו להחזיר (ועל כך לא דווח לא במהלך ההסכם, ולא במהלך החיים המשותפים).

    אי עמידה בתנאי ההסכם – הסכם הממון מהווה למעשה כתב ביטוח שנכנס לתוקף רק במקרה שבו בני הזוג נפרדים. יחד עם זאת, חיי הנישואין עשויים להיות מורכבים ומפותלים, בעיקר בהיבט הכלכלי, ויתכן שבמרוצת השנים הנכסים של השניים התערבבו בצורה שמקשה להפריד ביניהם. במקרים אלה, כאשר ההסכם כבר ממש לא משקף את המציאות הקיימת, גם ניתן להגיש בקשה לביטולו.

    פגמים בעריכת ההסכם – בתחום עריכת חוזים קיימים חוקים ספציפיים שיש להקפיד עליהם. כך, כאשר בודקים את עניין ביטול הסכם ממון – מתי וכיצד, ניתן להקדיש תשומת לב גם לדרך שבה נערך ההסכם. האם שני הצדדים היו נוכחים בעת הניסוח? האם ההסבר ניתן להם בצורה מקיפה? האם החתימות היו תקפות ונכונות?

    עד כמה קשה לבטל הסכם ממון

    באופן כללי, לרוב בית המשפט אינו שש לבטל הסכמי ממון, מכיוון שהתהליך הנדרש לאישורם הנו מספיק מורכב ומפותל על מנת לאפשר לכל הנוגעים בדבר לקבל את כל המידע הרלוונטי וגם להקדיש מחשבה לעניין. בנוסף, אם מתקיימים שינויים משמעותיים בהיבט הכלכלי של המשפחה, מבלי קשר לפירוקה, מומלץ לפנות מדי פעם להסכם ולעדכן אותו על פי התנאים החדשים, היות שזה ימנע מאוחר יותר את הצורך לביטולו. בכל נושא של ביטול הסכם ממון – מתי וכיצד, מומלץ לפנות לסיועו וייעוצו של עורך דין המומחה בדיני משפחה, על מנת לבדוק עד כמה העילה לביטול יציבה וניתנת להוכחה במסגרת בית המשפט.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו