אישור נוטריוני – חשוב לדעת מראש

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    בהיותי נוטריון מזה כ-20 שנים ( מאז שנת 1992), הרי שמנסיוני הרב, יכול אני להצביע על עשרות מקרים, בהם מגיעים אלי  אנשים שדרוש להם עבור הבנק אישור נוטריוני. הבעיה היא שבהגיעם למשרדי, כשאני שואל אותם כמה עותקים מייפוי הכח הם אמורים למסור לבנק, אין הם משוכנעים שהבינו מה דורש הבנק.

    ראשית, קיים בלבול מכך שאין הם מבינים שעותק אחד אמור להישאר אצל הנוטריון למשמרת.

    בנוסף לכך, במקרה שקרה לאחרונה, הגיעו אלי לקוחות, וערכתי להם ייפוי כח עבור בנק מסויים. עד שהם הגיעו לבנק, על מנת ליטול את המשכנתא, חלפו כשלושה חודשים, והנה לתדהמתם, נאמר להם שייפוי הכח כוחו יפה רק למשך 3 חודשים.

    מאחר שהדבר נשמע לי תמוה, כיוון שכוחו של ייפוי כח במקרקעין יפה ל-10 שנים, הרי שהפניתי את לקוחותי אל הנהלת הבנק והתברר שייפוי הכח, הועבר למחלקה אחרת של הבנק והם אולצו להביא העתק. באחריותו של הבנק לערוך עותק צילומי של ייפוי הכח המקורי.

    רצוי על כן, לוודא מראש כמה עותקים דורש הבנק ולדרוש שיעשו בעותק הנדרש שימוש ולא ייאלצו את מביא ייפוי הכח  – בשל נהלים פנימיים של הבנק למשכנתאות – להביא עותק חדש שיש לשלם עליו תשלום נוסף.

    עניין נוסף שמן הראוי שיידע כל מי שלוקח הלואה וממשכן דירה קיימת או מי שנמצא בתהליך של קניית דירה חדשה:
    לפני רכישה של דירה מקבלן – חשוב לפנות אל הקבלן שמתנה את קיום ההסכם בהצגת ייפוי כח לטובת הקבלן, ולבקש שבייפוי הכח יהיו פרטי הבנק אשר ממנו מתכוון הקונה לקבל משכנתא, באופן שיספק את הנהלת הבנק למשכנתאות.

    קורה שקוני דירה מקבלן, מזדרזים להגיש לקבלן ייפוי כח נוטריוני לטובת הקבלן, וכשהם מעונינים לקבל משכנתא, נאמר להם להביא ע ו ד  ייפוי כח נוטריוני לטובת הבנק, כי מתברר ששמו של הבנק איננו מופיע בייפוי הכח שערך עורך-הדין של הקבלן לטובת הקבלן בלבד.
    במה חשיבות העניין?   בכך שאם מראש יהיה ייפוי כח לטובת הקבלן ובו יירשמו פרטי הבנק למשכנתאות, או פרטי כמה בנקים שמתוכם יבחר הקונה בנק לקבל ממנו הלוואה, הרי  שהקונים יוכלו שייערך ייפוי כח אחד שישרת הן את הקבלן והן את הבנק למשכנתאות.

    לסיכום, דברים שחשוב לדעת לפני הפקת ייפוי כח נוטריוני:

    • לברר כמה עותקים דרושים. יש לקחת בחשבון שעותק אחד נשאר אצל הנוטריון למשמרת.
    • לדרוש מהבנק לעשות שימוש בייפוי הכח. באחריותו של הבנק לערוך עותק צילומי של ייפוי הכח המקורי.
    • בהכנת ייפוי כח לקבלן – לבקש להוסיף לייפוי הכח את פרטי הבנקים מהם יבחר הקונה בנק למשכנתא.

    בירור מוקדם- מצמצם את ההוצאות.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו