משמורת והסדרי ראייה

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    משמורת והסדרי ראייה בגרושין

    טיפים
    המונח “משמורת והסדרי ראייה”, מתייחס למצב שבו שני בני זוג בוחרים להתגרש ויש להם ילדים קטינים. כדי שאף אחד מהצדדים לא יפגע, צריכים להיקבע על פי החוק הסדרים אשר יאפשרו לבן\בת הזוג שלא קיבלו משמורת על הילד, לראות אותו ולבקר לפי זמן ותדירות מוגדרים מראש. הנה כמה טיפים בנושא.

    מה אתם רוצים

    לא תמיד יש את הפריבילגיה לסכם עם הצד השני את הרצונות שלכם אחרי שמחליטים ‘לפרק את החבילה’, שכן לא כל תהליכי הגירושין מתקיימים בהסכמה ובהדדיות. למרות זאת, אם יש בכוחכם לשוחח אחד עם השני ההחלטה הכי טובה היא לכלול בתוך הסכם הגירושין את משמורת והסדרי ראייה. אם הוא יתקבל בבית המשפט, גם הסדרי הראייה ייכנסו לתוקף וזה יועיל לכם ולילדים הרבה יותר מאשר קביעה של פקידת סעד חיצונית.

    ילדים

    הסדרים הוא הליך שעלול לפגוע בילדים. ילד שהוריו מתגרשים, עוברת עליו לרוב סערת רגשות פנימית גם אם לא באה לידי ביטוי באופן חיצוני, על כן יש להתחשב ברגשותיו ובמידת החיבור שלו להורה ‘נטול המשמורת’. נסו לצמצם את הפגיעה בילדים, על ידי שיחות איתם המסבירות להם את התהליך שהם עוברים. להם הכול עשוי להיראות לא הגיוני, וליצור תסכול, לחץ, חרדה ומתח.

    אזרח שומר חוק
    במידה ולא תעמדו במשמורת ובהסדרי ראייה – משני הצדדים – אלה עלולים להתבטל ובכך לפגוע בילדים עד להסכמה מחודשת ודיונים שיגרמו ל ‘סחבת’. חשוב מאוד לעמוד במה שהוחלט על פי בית הדין – בין אם מדובר במשמורת ובהסדרי ראייה שאתם יצרתם בתוך הסכם הגירושין שלכם עם בן\בת הזוג, או בהחלטה של פקידת סעד, יש לכבד אותם שכן בהיעדר כיבוד ההסכם, תוכלו למצוא עצמכם מפוקחים על ידי גורם שלישי במהלך הביקורים.

    לא לשכוח

    במידה וכללתם את משמורת והסדרי ראייה בהסכם הגירושין שלכם, חשוב לדעת כי יש לעשות זאת מול לוח שנה ובצורה מדוקדקת, שכן חופשות בחגים עשויות לגרום לכם להרוויח יותר או להפסיד פחות זמן עם הילדים. כדי שזה לא יהווה מקור לויכוח מתמשך אחר כך, דאגו לכלול את כל הימים הקלנדריים בתוך ההסכם כולל שבתות וחגים גם אם זה נראה לכם קטנוני.

    אגב קטנוניות

    השתדלו להימנע מסצנות מביכות מול בן או בת הזוג שלכם במעמד הילדים אחרי שכבר נקבעו משמורת והסדרי ראייה. אחרי חתימת ההסדרים, ההסכמה שלכם מראה לילדים שלכם עד כמה אתם לא מאשימים אותם במה שקרה מול הצד השני. הימנעות מקטנוניות ובייחוד מול הילדים, תציל אתכם ממריבות לא נחוצות.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו