חלוקת רכוש בין בני זוג

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    חלוקת רכוש בין בני זוג – איך עושים זאת נכון

    פרידה מבן או בת זוג, מביאה איתה התמודדות עם מציאות חדשה ולא פשוטה. יש שמשווים תהליך גירושין לתהליך אבלות על נפטר. אחד מהנושאים המוסיפים על ההתמודדות הנפשית, הוא חלוקת הרכוש שצריכה להיעשות באופן קר ונקי. אם כן הנה כמה שאלות ותשובות בעניין שיעשו לנו קצת סדר בדברים.

    חלוקת רכוש בין בני זוג – מאיפה מתחילים?

    מעבר לקושי שבוויתור על זוגיות, קשה לנו לוותר דברים שעמלנו בשבילם הרבה במהלך השנים וכעת צריך לחלק אותם בצורה שווה ולא פוגענית. על כן, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבצע רישום מסודר של כל הרכוש שלנו: תכולת דירת המגורים המשותפת, נכסים רשומים ולא רשומים על שם שני בני הזוג, חשבונות בנק מכל הסוגים, כלי רכב, נכסי קריירה (חסכונות וקופות גמל למשל) וכל דבר שבבעלותנו.

    חלוקת רכוש בין בני זוג – האם צריך לשכור שירותים של עזרה מקצועית?

    תהליך הסכם גירושין מערב בתוכו שימוש בעורכי דין לשני הצדדים, ובמרכזו קיים העיסוק בנושא חלוקת רכוש בין בני זוג. עניין הממון והנכסים הוא הסיבה המרכזית (פרט לילדים) לכך שנוצרת בעיה בהמשך,לכן מומלץ להוסיף הסכם ממון לפני הנישואין שכן יש נטייה לרכושנות יתר ממניעים של נקמה או כעס על הליך הפרידה עצמו. לשם כך, עורך דין שמתמחה בדיני גירושין יוכל לסייע לכם בהפיכת התהליך לקל יותר ומסודר.

    מהי חלוקת רכוש בין בני זוג שכיחה בגירושין?

    כל דבר שנצבר במהלך הנישואין- ולא רק יתרות אלא גם חובות (אלא אם כן נוצרו באמצעות הימורים, בגידות ומעשים מפרי אמון) נידון. אם שווי הנכסים של אחד מבני הזוג עולה על שוויים של השני, יהיה עליו להפריש לו מחצית מההפרש. הסמכות להחלטה בעניין חלוקת הרכוש מצויה בידי בית הדין הרבני או בית הדין לענייני משפחה . היתרון הוא כאשר יש הסכמה בין בני הזוג באשר לחלוקת הרכוש.

    האם כל הרכוש יעמוד לחלוקה בין השניים?

    כל הרכוש המשותף שנצבר במהלך חיי הנישואין יחולק בין שני בני הזוג שווה בשווה. אולם נכסים שהיו בבעלותכם עוד לפני החתונה ומתנות וירושות שקיבלתם במהלך החיים המשותפים- לא יהיו בתוך החלוקה. אולם במידה והצד השני רצה לחלוק עמכם את הנכסים הללו ותוכלו להוכיח זאת, (למשל דירה שהייתה בבעלותכם ורציתם לתת אותה לשימוש קרוב משפחה מצד הפרטנר, מראה על כוונה לשיתוף), עשויה להיכנס כמקרה חריג לרכוש המשותף.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו