התנגדות לצו קיום צוואה

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    התנגדות לצו קיום צוואה, יכולה להיות מוגשת ללשכת הרשם לענייני ירושה, תוך 14 יום ממועד הפרסום על הגשת בקשת צו קיום צוואה.

    את אותה התנגדות לצו קיום צוואה, יש להגיש בבקשה מנומקת ומאומתת בתצהיר ובמספר עותקים התואם את מספר הצדדים בתיק ובאותה התנגדות לצו קיום צוואה יש לפרט את הנושא אשר בגינו מוגשת ההתנגדות, את הנימוקים להתנגדות וכן את המסמכים הרלוונטיים עליהם נסמכת ההתנגדות.

    כמו כן, הגשת בקשת התנגדות לצו קיום צוואה, הנה בקשה הכרוכה בתשלום אגרה.

    בדרך כלל הנסיבות אשר בגינן תוגש התנגדות לצו קיום צוואה, קשורות בפגמים צורניים אשר התגלו באותה צוואה (פגם בצוואה), או כאשר ניתן להוכיח שנעשתה צוואה מאוחרת בזמן מאותה צוואה אשר בגינה הוגשה בקשת צו קיום צוואה, או כאשר ניתן להוכיח שאותה צוואה אשר בגינה הוגשה בקשת צו קיום צוואה אינה משקפת באמת את רצונו של המוריש ואף חמור מכך, ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה אם ניתן להוכיח שעל המוריש הופעלו לחצים והשפעות בלתי הוגנות בעת שערך ו/או חתם על אותה צוואה. כאמור, כל אלו יכולים לשמש עילות אשר יביאו למצב של פסילת צוואה.

    במידה והוכחו העילות אשר בגינן הוגשה התנגדות לצו קיום צוואה, קיים סיכוי רב כי אותה צוואה תיחשב לפסולה, ואז הירושה תחולק בין יורשי המנוח באופן שקובע חוק הירושה.
    כאמור, העילות הנפוצות ביותר אשר יכולות להביא למצב של פסילת צוואה, ואשר בגינן ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה הינן השפעה בלתי הוגנת על המצווה, אונס, איום, תרמית וכד’.

    למעשה, גם צוואה אשר העדים לה או מי שהיה נוכח ואף פעיל בעת עריכתה הנה צוואה פסולה אשר ניתן יהיה להגיש בגינה התנגדות לצו קיום צוואה.

    מיד לאחר הגשת הבקשה בדבר התנגדות לצו קיום צוואה, יועבר התיק לאות בית משפט לענייני משפחה אשר מוסמך, למעשה לדון באותה התנגדות לצו קיום צוואה. כמו כן, בבית המשפט לענייני משפחה, מגיש ההתנגדות ייחשב כנתבע ואילו אותו אדם אשר הגיש את הבקשה בדבר צו קיום צוואה ייחשב לתובע. לאחר מכן, הצדדים יזומנו לדיון מקדמי בפני השופט, אשר בו יעיינו וידונו בכל המסמכים המצויים בידי הצדדים ובתום ההליך המקדמי, יתחיל הליך ההוכחות בו יחקרו את הצדדים. לכשיסתיים שלב ההוכחות ויוגשו סיכומי הצדדים, בית המשפט לענייני משפחה ייתן החלטה בדבר קבלת אותה התנגדות לצו קיום צוואה או דחייתה.

    זכרו כי, במידה ולאחר פטירתו של מוריש, התגלתה צוואה אשר מקפחת אתכם וקיפוח זה מפתיע אתכם, הרי שיכול מאוד להיות שקיימת באמתחתכם עילה היכולה להביא למצב של פסילת צוואה זו. משכך, חשוב מאוד כי בטרם תגישו התנגדות לצו קיום צוואה תפנו להתייעצות עם עורך דין הבקיא בתחום של דיני ירושה, ואשר יוכל לסייע לכם בהגשת אותה התנגדות לצו קיום צוואה

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו