הרשם לעניניי ירושה

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    הלשכות של הרשם לענייני ירושה, נחשבות ליחידות בתוך האגף של משרדי האפוטרופוס הכללי. לשכות הרשם לענייני ירושה, החלו את פעילותן בתאריך 1.9.1998, ומאז כל הבקשות בדבר בקשת צו קיום צוואה ובדבר בקשת צו ירושה מוגשות אל הלשכות של הרשם לענייני ירושה.

    ברמה העקרונית, מרבית הבקשות בדבר צו קיום צוואה ובדבר צו ירושה מסתיימות באופן שלשכת הרשם לענייני ירושה אליה הוגשה אותה בקשה, נותנת את הצו המבוקש. אולם, קיימים מקרים אחרים בהם הרשם לענייני ירושה מעביר את הסמכות למתן הצו המבוקש לטריבונל המשפטי הקרוי בית משפט לענייני משפחה.

    התפקיד של הרשם  לענייני ירושה, כאשר מוגשות אליו בקשות בהר צו ירושה או צו קיום צוואה, לבדוק האם קיים תיק קודם בעניינו של המוריש, או האם המוריש הפקיד אצל הרשם לענייני ירושה צוואה. כן דואג הרשם לענייני ירושה לפרסם את עצם הבקשה בדבר צו קיום צוואה או בדבר צו ירושה על מנת שכל מי שיש לו עניין בעיזבונו של אותו מוריש יוכל לברר האם הוא נכלל בצו שניתן על ידי הרשם לענייני ירושה, או במידת הצורך יוכל להגיש התנגדותו למתן הצו, במידה ויש לו עילות לכך.

    כמו כן, תפקיד נוסף אותו יכול למלא הרשם לענייני ירושה, הנו עריכת צוואות עבור מי שחפץ בכך.

    צוואה ניתנת להפקדה אצל הרשם לענייני ירושה, אשר לצורך העניין ישמש ככספת, לאותו מוריש אשר החליט לערוך צוואה וכך המצווה יכול להיות בטוח כי לא יינתן צו קיום צוואה או צו ירושה ללא התייחסות לאותה צוואה אשר הופקדה. באותו עניין רק חשוב לציין כי, רק המצווה יכול להפקיד את צוואתו אצל הרשם לענייני ירושה, שכן, ההפקדה של אותה צוואה חייבת להיות אישית. כך גם, יכול מצווה, כמובן, לקבל את אותה צוואה שהפקיד, בחזרה, במידה וזה רצונו.

    כל הבקשות המוגשות ללשכות הרשם לענייני ירושה כרוכות בתשלום של אגרות.

    הלשכות של הרשם לענייני ירושה ממוקמות במספר ערים מרכזיים בארץ, וביניהם תל אביב, חיפה, נצרת עילית, ירושלים ובאר שבע.

    בקשות בדבר צו ירושה או צו קיום צוואה, חייבות להיות מוגשות ללשכת הרשם לענייני ירושה המצויה באזור מושבו של המוריש.

    הרשם לענייני ירושה אף רשאי לתקן או לבטל צו ירושה או צו קיום צוואה וכן לערוך תיקון בדבר טעות סופר, אם קיימת, באותו מסמך הקרוי צוואה.

    כן רשאי הרשם לענייני ירושה, להורות על מינויו של מנהל עיזבון, במידה והוגשה בקשה מעין זו, כמובן בהסכמה של כל היורשים.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו