הסכם ממון בין בני זוג

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    הסכם ממון בין בני זוג בחוק יחסי ממון

    חמישה טיפים בסיסיים לבניית הסכם ממון בין בני זוג
    מה עושים עם הנכסים שצברתם לבדכם עד שלב החתונה, ומה יהיה אחרי כן? כדי שנושא הרכוש לא יעיב עליכם בשנים הבאות שלאחר החתונה, וגם אם החלטתם לא להתחתן אלא אתם במערכת זוגית רבת שנים, כדאי להסדיר את הנושא באמצעות הסכם ממון בין בני זוג. הנה כמה טיפים לבנייה נכונה ויעילה של ההסכם.

    עריכת הסכמי ממון

    לכל תהליך של חתימת הסכם ממון בין בני זוג יש צורך בהסכמת שני הצדדים. במצבים של גירושין למשל, אנו נתקלים במצבים לא פשוטים של חוסר הסכמה מצד אחד מבני הזוג, מה שיעיב על היחסים בין השניים במהלך החיים לאחר מכן. אחת הסיבות שבגללן נוצר הסכם ממון בין בני הזוג, היא כדי למנוע אי בהירות לגבי עניין הרכוש של שניכם. לכן, האידיאל הוא ששני בני הזוג יביעו הסכמה לעניין, וכדאי לפנות לייעוץ מקצועי.

    עריכת הסכמי ממון – לבחור נכון

    בדקו עם בן הזוג איזה סוג של הסכם תרצו לערוך. אם אתם לא נשואים וגם לא מתכוונים להתחתן, עשו חושבים למה אתם צריכים בדיוק את ההסכם הזה- האם יש לכם יותר מידי רכוש שאתם מפחדים לאבד או לחלק בהמשך? הסכם הממון מסדיר את ענייני הרכוש ומועיל, אבל חשוב מאוד להחליט האם ההסכם יעשה על כל הרכוש שלכם או רק על חלק מהדברים.

    עריכת הסכמי ממון – הסמכה להסכמה

    בשלב שבו כבר החלטתם לערוך הסכם, רצוי ומומלץ לא לעשות זאת לבד אלא עם עו”ד הסכם ממון שינסח לכם את הדברים בדיוק כפי שאתם רואים אותם לעתיד. לנסח מסמכים כה חשובים שבהם יש השלכות כלכליות, לא כדאי לעשות לבד. כדי שהסכם ממון בין בני זוג יכנס לתוקף בית דין לענייני משפחה, או רבני, צריך לאשר אותו, אחרת אין לו תוקף, לכן כדאי שעו”ד הסכם ממון יעבור עליו ויגיש בשמכם.

    הסעיפים החשובים

    הסכם הממון יכול לכלול בתוכו הרבה נושאים: מה עושים עם הרכוש במצב של סרבנות גט, כיצד מחלקים אותו בין שני בני הזוג בהתחשב במצב הפיננסי של כל אחד, רכוש לפני החתונה, ידועים בציבור, כסף נזיל, משמורת על ילדים או חיות מחמד ועוד. אם החלטתם לשכור עו”ד הסכם ממון ודאו שהוא יכלול את כל הסעיפים שרלוונטיים בהסכם.

    עו”ד הסכם ממון – ביטול הסכם ממון בין בני זוג

    בעריכת כל חוזה או מסמך חשוב יש תמיד למצוא את הדרך גם לצאת ממנו. הסכם הממון יכול להיכנס לתוקף כאמור אחרי אישור בית דין לכך, אולם אפשר לערוך בו שינויים (ועל כל דבר להיות מאושר בכתב). שאלו את עו”ד הסכם ממון מה קורה אם רוצים לבטל את ההסכם, מהי הפרוצדורה, וכל שאלה שעשויה להתפתח.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו