הגדרה לזוגיות של חובות וזכויות

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    במדינת ישראל אין חוק המגדיר ידועה בציבור אלא שזהו סטטוס, הגדרה שהמדינה קבעה כדי לייחס חובות וזכויות במערכת יחסים שלא עברה את המוסד הדתי קרי – הרבנות שהיא המוסד השיפוטי הקובע במדינת ישראל בכל מה שנוגע לנישואין וגם לגירושין.

    ישנם בני זוג שמטעמים שונים אינם נשואים כדת וכדין, אך מתקיימים ביניהם יחסים וקשר כמו של נשואים, ולכן קבעה המדינה את ההגדרה של ידועים בציבור.
    מדובר על בני זוג בני אותו מין, או כהן וגרושה שאינם יכולים להינשא, או אנשים שאינם מאמינים במוסד בנישואין הדתי או כאלה שנשואים כדת וכדין אך לא חיים בביתם, ומקיימים תא יחסים עם ידועים בציבור.

    התנאים להגדרת ידועים בציבור

    כדי שידועים בציבור יוכרו כך צריכים להתקיים מספר תנאים. צריך שהם ידורו תחת קורת גג אחת וינהלו משק בית משותף שיש בו את כל הצרכים לקיום אנושי כמו: הלבשה, לינה, מזון וכו’ ושכל אחד מהם תורם להתקיימותו של משק בית זה. סוגיית התרומה למשק הבית המשותף חשובה מבחינה משפטית משום שאם התקיימו בין בני זוג יחסים שנועדו לספק צרכים כספיים או טובות הנאה ולא תרומה למשק הבית המשותף ולחיי המשפחה, הם לא יוכרו כידועים בציבור.

    להוכחת קיום ידועים בציבור נדרשים מהם מבחינה משפטית,הוכחות וראיות כמו למשל חשבון בנק משותף, מגורים לאורך תקופה, קיום מערכת יחסים אינטימית כמו של בעל ואישה ותחת אותה קורת גג, קיומה של מערכת יחסים משפחתית זוגית של אמון וחיבה. בילויים משותפים, חגים עם המשפחה וכו’.

    מזונות לידועה בציבור

    דיני המשפחה בישראל קובעים כי על בן זוג שהייתה לו ידועה בציבור יש חובת תשלום מזונות, ויש ידועים בציבור שעיגנו זאת בהסכם משותף במסגרת יחסיהם. גם אם לא, הדין בישראל מכיר בזכויות של ידועים בציבור כולל תשלום מזונות למשל אחרי פרידה וגם פיצוי ידועה בציבור לאחר ניתוק קשרים עם בן זוג על אובן התלות הכלכלית בו.

    כאשר ידועה בציבור ובן זוגה נפרדים, על בן הזוג לשלם לה מזונות בסמוך לפירוד כדי לסייע לה לחזור לחיים עצמאיים ללא התלות הכלכלית שהייתה לה בו, למצוא עבודה, מקום מגורים וכו’.

    משך זמן תשלום המזונות משתנה ממקרה למקרה ותלוי במשך הזמן בו חיו בני הזוג כידועים בציבור, מידת התלות של הידועה בציבור בבן זוגה ועוד. בית המשפט עדיין לא קבע פסיקה חד משמעית בנושא וזה קשור ותלוי בכל מיני פרמטרים וסוגיות משפיות מורכבות.

    היא לא הידועה בציבור שלי

    בכל מקרה של תביעת מזונות כתוצאה מיחסי ידועים בציבור, כאשר נדרשים לבחינת המקרה כדאי מאוד להיוועץ עם עורך דין לענייני משפחה וגירושין אשר יוכל לתת לכם את הייעוץ. הכי טוב והכי נכון במקרה שלכם.

    הרבה פעמים נדרשות נשים לתבוע את בני זוגם להם הן היו ידועות בציבור, משום שהגברים טוענים כי לא התקיימה מערכת יחסים זוגית, אינטימית ומשפחתית. לכן מאוד בכל מקרה של ידועים בציבור, לצבור מסמכים, תמונות ועדויות על קיומה של מערכת יחסים בה אחד משני הצדדים ידוע בציבור עפ”י ההגדרה המשפטית המקובלת.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו