גירושין בישראל על פי דמות הישראלי

צרכים עזרה ?
נוטריונית אירנה פיין זמינה לשיחת ייעוץ חינם

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!
051-55-33-400
עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    על פי סטטיסטיקת הגירושין ניתן לקבוע את דמות המתגרש הישראלי:

    גיל : 38

    השכלה: תיכונית או תעודות,מספר נמוך משמעותית של מתרגשים אקדמאים.

    מגורים: אזור המרכז – בעיקר תל אביב, מודיעין, ומושבים קרובים.
    איזורי מגורים חילוניים יהודיים מהווים את אחוז הגירושין העיקרי בארץ.

    דירה: שכורה – לרוב זוג בעל נכס נדלן שלא חתום על הסכם ממון לא רוצה לסכן את הנכס על מנת לא לצאת עם נזק כלכלי משמעותי.

    הבדלים בין בני הזוג: הגבר מבוגר בחמש שנים מן האישה, בני הזוג לא מאותו המוצא – הסטיגמה העדתית עדיין דבקה בנו כחברה ולפעמים יוצרת את הבעיות, על אחת כמה וכמה כשלא מדובר באותו מגזר כמו נישואים של ערבים עם יהודים וחילוניים עם דתיים.
    כמו כן , ככל שהאישה תהיה פחות צעירה מהגבר נצפה אחוז גירושין נמוך יותר.

    ילדים: 1-2 – במשפחה ממוצעת בארץ יש למעלה משלושה ילדים, הרצון להגן על אחדות המשפחה ועל עתיד הילדים מונע מזוגות עם ילדים להתגרש במקרים רבים, ולכן מספר הילדים במשפחות מתגרשות נמוך יותר על פי רוב.

     גירושין וסטיגמות – מה ניתן להסיק?

    אם נמנע רגע מלהקשיב לרשתות המדיה ולסטיגמות הידועות שנוצרו לאחרונה , הרי שההסתכלות הנכונה על מצב הגירושין בישראל היא רק על ידי מידע מהימן , קרי,

    מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

    וזאת מצביעה לא רק על המגמה אלא גם על הסיבות לגירושין וההחלטה לפירוק ברית הנישואים.

    הסיבה העיקרית לעלייה במספר הליכי גירושין מאז סוף שנות ה-70 עיקרה ביציאת נשים לשוק עבודה ומיעוט משקי הבית בהם הבעל הינו המפרנס היחיד.
    כאשר מעמד האישה מתחזק בחברה והיא לא תלויה בבעלה שיפרנס אותה המחלוקות עולות על סדר היום לעיתים תכופות יותר וכאשר הפשרה לא מספקת בין שני הצדדים הדרכים מובילות לפירוד.
    המגמה הזו גרמה לעלייה החדה במספר הגירושין שזינק עד לאחת מתוך חמש זוגות בשנות ה-2000.

    כאשר בת הזוג הינה המפרנסת העיקרית לעומת זאת, לא נצפה אחוז גירושין גבוה משמעותית.

     לעומת זאת אם נשווה את ישראל למדינות מערביות מקרי גירושין רבים יותר נצפים במדינות אחרות כאשר בארצות הברית המספרים קרובים יותר לאחד מתוך שתי זוגות ומספרים דומים בחלקים מסוימים באירופה.

    רק בשנת 2010 נספרו בארצות הברית 872,000 מקרי גירושין וביטולי נישואים (הליך לא נפוץ במשפט הישראלי שמאפשר רק הליך גירושין כביטול).

    הגורמים לכך שהמספרים בישראל עדיין נמוכים יותר היא המיעוט בגידול ילדים מחוץ למסגרת הנישואין דבר שנפוץ יותר בארצות הברית ואירופה והמספר הרב יותר של ילדים עבור כל משפחה.

    הימנעות מהליך גירושין הינה אחת הדרכים של ההורים להגן על ילדיהם כאשר הם מקווים לפתור את המחלוקות בניהם ולהישאר יחד למען העתיד שלהם.

    גירושין לפי סטאטוס הנישואין

     הסטטיסטיקה מצביעה באופן טבעי על מספר גירושין גדול יותר ככל שגיל הנישואים היה נמוך יותר בנוסף , ישנה מגמה שניצפת לאחרונה שמצביעה כי מספר מקרי גירושין תוך-משפחתיים היא גורם שמגדיל גם הוא את הסיכוי לגירושין.

    גירושין היא גם תופעה שיש בה דבקות וחזרה וקשורה על פי הסטטיסטיקה אולי גם לאופי של בן אדם,כאשר אחד מבני הזוג כבר גרוש, הסיכוי שבני הזוג יתגרשו בין בני הזוג גדול יותר.

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו